Introvertológia- manuál na pochopenie introvertov | Čo by si mal o nás vedieť?

Tento článok nie je pre ľudí ako ja. Je to návod pre moje druhé polovičky- hyperaktívne, špecializujúce a výrečné, aby ste sa nás prestali báť a začali nás viac chápať. Prečo? Pretože my vašej stránke rozumieme a akceptujeme ju, preto neprosíme o nič viac. A ak sme pre vás stále záhadou, možno toto vám pomôže...



 
Introverti neradi rozprávajú.
Nie, nezverujem sa ti so všetkým, čo ma trápi. Veľakrát si posledný, ktorý sa dozvedá o mojich plánoch a občas mlčím, aj keď viem, že by som mala radšej hovoriť. Ale pravda je, že ťa milujem počúvať. Chcem ti toho povedať veľa, no vždy dúfam, že ma oslovíš prvý. Ak sa nabudúce budeš chcieť so mnou rozprávať, skús ma neodbiť po troch vetách. Ukážem ti veci z takých strán, aké si ešte nepoznal, len mi daj možnosť nehovoriť o plytkých veciach.  

Sa nevedia uvoľniť a zabaviť
To nie je pravda! Nemusíš sa ma ani každých päť minút pýtať, čo mi je, čo sa mi stalo. Len mi daj čas. Možno sa ti otvorím až na druhom/treťom stretnutí a dovolím ti nazrieť do mojej bláznivej dušičky, no to všetko je na tebe! Ukáž mi, že sa nemusím strániť, prihovor sa mi, zabav ma a ak sa ti zdám strnulá, hlavne sa ma na to nepýtaj a neupozorňuj, možno ma skús vytiahnuť s menšou partiou alebo pozvať via blízkych ľudí. Nie každému vyhovuje každý štýl zábavy, no napriek tomu introverti radi skúšajú alebo to urobia pre teba.

Neoslovujú ľudí
Áno, to je pravda. Častokrát je pre mňa stresujúce prísť za tebou v dave, pozdraviť sa, predstaviť sa ti a povedať ti, že aj keď sa nepoznáme, naozaj si ma zaujal. Nerada chodím pozdravovať kamarátov, keď trávia čas v inej skupine v domnienke, že by ich moja interakcia vyrušila. Ale vážne budem rada, ak ma oslovíš a prosím neboj sa mojej počiatočnej ostýchavosti... lenže to je môj prípad. Byť introvert neznamená byť hanblivý! 

Nechodia do spoločnosti
Kde by som potom nabrala priateľov? Pravda je, že radšej udržiavam kruh vážne silných a verných priateľov, niekoho s kým sa už po čase nebojím ozvať a byť sama sebou. Áno, mám rada svoj kľud a čas pre seba, takže občas odmietnem pozvanie, no nič ma nepoteší viac, ako keď si na mňa spomenieš a zopakuješ ho aj nabudúce, pretože aj keď sa mi možno v daný moment nebude celkom chcieť, nakoniec si ten čas s tebou neskutočne užijem :) Sú takí, ktorí sú v spoločnosti takmer každý deň! No vždy potrebuje mať chvíľu pre seba!

Introvert musia byť pre extroverta zlý partner
Práve naopak, mám zatiaľ len samé dôkazy, že práve takto sa dobre dopĺňame! Navyše, je to ako v prvom bode. Môj priateľ je viac extrovert a nakoniec som to ja, kto ho ťahá za partiou a vyháňa ho von, aby ten čas netrávil ten čas iba so mnou. Niekto sme na škále vyššie a niekto nižšie. Hlavná je vzájomná dohoda a pochopenie.

  
Máte veľa priateľov introvertov či ste ním vy sami? Páčil sa ti článok? V čom so mnou nesúhlasíš či súhlasíš?  Napíš mi to bez obáv do komentára! Moje diskusie sú vždy nefiltrované a necenzurované :)
Chceš viac podobných článkov? Autorka ti odporúča:
Ticho- Susan Cainová | Mĺkva sila introvertov (recenzia) 
Rodičia | O tom, prečo sa všetky matky rodia slepé... 
Stereotypy a predsudky | o ženách 
Akých ľudí nemôžete vystáť? -  Ľudia na zabitie| Tolerancia vládne
Aký je v tom rozdiel?- Samota a osamelosť| Slučka okolo dusiaceho sa srdca. 
Výhody a nevýhody súrodeneckého života | Zamyslený pohľad jedináčika... 
Epilóg pre záujemcov: Polovážno-zábavný článok. Hádam vám dal trochu svetla do dnešného dňa. Nezabudnite dať o sebe vedieť. Nič viac ako váš komentár ma potešiť nemôže a pre tie najlepšie dušičky, ktoré chcú ešte o niečo viac pomôcť môjmu rozvoju je tu možnosť odberu na google+ a bloglovine. Uvidíme sa zas nabudúce a zatiaľ sa majte :)

Vaša priateľka Viallen

Menovky: