Samota a osamelosť| Slučka okolo dusiaceho sa srdca.

Samota a osamelosť Napriek tomu, že tieto slová sa zdajú nesmierne podobné, ich význam je celkom odlišný.Samota a osamelosť
Napriek tomu, že tieto slová sa zdajú nesmierne podobné, ich význam je celkom odlišný.

Som jediné dieťa v rodine. Nepoznám, aké je to mať niekoho pri sebe, s kým sa musím deliť o izbu, o veci. Poslať niekoho do čerta, tak, že sa vám ešte hodiny, ak nie týždne, vyhýba.
Napriek tomu, že drvivá väčšina mojich kamarátok má sestru alebo brata, o ktorých zakopnú len za predpokladu, že nevedia nájsť nové tričko-za čo pochopiteľne je zodpovedný súrodenec, každá z nich predpokladá, že musím viesť veľmi osamelý život. Myslíte si to isté?
(Poznámka: originál bol napísaný 15. srpna 2013)
Milujem ticho. Dokážem len tak hodinu ležať zo zavretými očami, naslúchať zvuku vlastných myšlienok pozerať sa "do blba" a cítim sa uvoľnená. Oddýchnutá. A je mi tak dobre, že sa mi nechce ani postaviť. Zas sa vracať do toho uponáhľaného sveta. Až ma z toho mrazí!
Jedna z výhod jedináčika je, že mi nevadí samota. Práve naopak ju vyhľadávam. Nedokážem si ani len predstaviť, že by som každý večer mala vyraziť von, ísť niekde tancovať, baviť sa s chalanmi a zapájať sa do stále opakujúcich sa konverzácií... Podobný životný štýl by ma skôr či neskôr zabil.
Milujem ticho. Dokážem len tak hodinu ležať zo zavretými očami, naslúchať zvuku vlastných myšlienok pozerať sa "do blba" a cítim sa uvoľnená. Oddýchnutá. A je mi tak dobre, že sa mi nechce ani postaviť. Zas sa vracať do toho uponáhľaného sveta. Až ma z toho mrazí!

"K samote človeka neodsudzujú nepriatelia, ale kamaráti." (Milan Kundera)

Večer zaľahnem ku knihám alebo k popcornu a dobrému filmu. To ma baví viac, než večery s priateľmi-a pokojne si ma nazvite nudnou. Vyhovuje mi to tak!
Možno som divná. Väčšina ľudí nedokáže zniesť pomyslenie na to, že by boli sami. Veď aj v minulosti boli ľudia trestaní vyhnaním alebo vyhostením z krajiny. Prečo? Ja by som s myknutím pleca odišla a nikdy sa nevrátila.
Je to dnes rovnaké? Vraj nie...Nedávno som dokonca čítala, že byť "single" je in. Páni, to ma podržte! Ja asi po prvý krát idem s módou!:D
Nevidím v tom žiadny zmysel. Za každú cenu vyhľadávať spoločnosť ostatných? Radšej budem tráviť čas s osobou, ktorú mám celkom rada-to jest sama so sebou- ako si mám nájsť vzťah s niekým, koho budem používať nanajvýš, ako vešiak na ruky...

"Človek, ktorý je obklopený ušľachtilými myšlienkami, nikdy nie je sám" (John Fletcher)

Ak sa pýtate: Nie je práve toto osamelosť? NIE
Ja sa vždy môžem zdvihnúť a ísť, ale čo keď je človek medzi a napriek tomu sa cíti byť sám? Má partnera a do postele ide s pocitom, že žije sám v prázdnom byte? Toto je Osamelosť.
Cítiš sa opustený a bezradný. Pocit zbytočnosti a vylúčenia z kolektívu. Osamelosť ľudí zabíja, nie samota. Vo veľkej dávke je tiež nebezpečná.
Možno by môj životný štýl nebol všetkým po srsti, ale mne sa páči a viem, že až by raz nastal ten čas a budem ho chcieť zmeniť, nebude mi nič brániť spraviť to!


Podobné články:

Vlastnosti,ktoré by nemali vymrieť- to, čo si na ľuďoch naozaj vážim!
Láska na prvý pohľad-pravda alebo nezmysel- to musíte posúdiť sami.
Samota-Osamelosť-Samovražda: Možno aj tam to raz vedie.

Samotár alebo spoločenská duša? Čo si ty?  Aký partner by ti z toho viac vyhovoval?
Dokážeš sa dobre vyrovnať so samotou?  Vadí ti, ak si nejaký čas bez partnera?

Konečne seriózny článok, ako som sľubovala. Je to jeden z článkov, na ktorý som neskutočne hrdá,  hádam sa páči aj vám :) Strávila som noc u kamarátky a po dlhej dobe, to bol človek mimo rodiny. Som totiž na pár týždňov vyhnaná z civilizácie a  toto je moje jediné spojenie so svetom. Ale nebojte, články by mali pribúdať, môj google+ a bloglovin vás ako vždy navedú k aktuálny informáciám. Nezabudnite mi hodiť váš názor na článok do komentára. Pokojne mi tam hoďte aj nejaké vlastné skúsenosti či ma podporte cez follow / 1+ a uvidíme sa zas nabudúce. Zatiaľ sa majte!

Vaša priateľka Viallen

Menovky: