Ticho- Susan Cainová | Mĺkva sila introvertov (recenzia)

Nie nadarmo existuje príslovie - hovoriť je striebro, mlčať je zlato. Ticho vás o tom presvedčí! Nájdite silu introvertov vo svete, ktorý nikdy neprestáva hovoriť.
Ak neveríte na osudové stretnutia, myslím, že pomaly by ste mali začať veriť. Na Ticho som siahla v kníhkupectve, keď som hľadala nejakú dobrú detektívku. Šťastnou náhodou bola zle zaradená a po prvej vete sme sa do seba okamžite zamilovali.  
 
http://www.citaj.to/index.php/recenzie/recenzie-knih/item/1351-ticho"Recenzia bola písaná pre portál Čítaj.to. Bola by som nesmierne rada, keby ste sa mi ju rozhodli (pravdivo) ohodnotiť. Hodnotenie funguje je vo forme papričiek. Čím viac, tým lepšie. Ďakujem :) Vaša Viallen."

"Pre múdreho má mlčanie hodnotu odpovede." (Euripides)
recenzia, recenzie, Ticho, Susan Cainová, introverti, kniha, knihy, motivačná literatúra, psychológia, extroverti
Čítanie Ticha nebolo pre mňa jednoduché. Počas celej knihy na mňa dorážalo široké spektrum emócií. Zmätok, smútok, ale aj nádherný pocit, že nie som celkom sama. Ako dieťa som totiž vyrastala v silno extrovertnom prostredí, kde moja povaha bola považovaná za niečo neprirodzené. Pre priateľov som bola to divné samotárske dievča. Učiteľom som zas pripadala pritichá a málo aktívna. Neskôr som začala dávať prednosť večeru s rodinou a dobrými knihami, než byť na párty s rovesníkmi. Je logické, že po čase sa začnete pýtať sám seba: „Je so mnou niečo zle? Mal by som to prosto prekonať? A ide to vôbec?“ Akoby sa teda vo mne mohla ukrývať taká neuveriteľná sila, o akej mi tu hovorí autorka?


Na svete už bolo popísaných veľa motivačných kníh. Knihy o osobnej sile, osudovej láske, ceste k peniazom aj o osobnom rozvoji, ale žiadna nebola ako je táto. Nás introvertov ľudia neustále podceňujú. Vo svete plnom extrovertov je to prejav slabosti.

“Ticho sa nenachádza na končiaroch hôr a hluk sa nezdržiava na mestských trhoviskách. Oboje je v srdci človeka.” (Lao-c’)


recenzia, recenzie, Ticho, Susan Cainová, introverti, kniha, knihy, motivačná literatúra, psychológia, extroverti
Ticho nie je písané takým klasickým spôsobom ako je u motivačnej literatúry zvykom. Celá kniha je rozdelená na štyri celky, počas ktorých vás Susan Cainová prevedie viacerými príbehmi slávnych aj obyčajných introvertov. Od chápania terajšieho sveta, kde sú extroverti vnímaní ako múdrejší a priateľskejší vďaka ich sebaprezentácii, cez rady, ako zlepšiť rodinné či pracovné vzťahy, až k sebaprijatiu a poznaniu vlastných možností. Ak vás však rozprávanie ľudí veľmi nezaujíma a radšej máte čísla a hmatateľné dôkazy, nezúfajte. Kniha je založená na dôkladnom výskume a keďže Susan sama tvrdí, že patrí do skupiny introvertov, budete mať pocit, že sa rozprávate s niekým, kto vám naozaj rozumie.

Osobne najviac obdivujem záver knihy. V dnešnej dobe, kde je obľúbené hlásať teórie o plnení snov, o tom, aký je život krátky a mali by sme ho prežívať naplno, o svete, kde je zrazu všetko možné, vám však len máloktorá kniha povie, ako to uskutočniť. Susan zistila, že teraz, keď už poznáte silu ticha, stačí si odpovedať na tri zvyšné otázky.


„Keď som sa sama seba spýtala, komu závidím, odpoveď prišla okamžite. Spolužiakom, z ktorých sa stali spisovatelia a psychológovia. Trvalo mi takmer desaťročie, než som pochopila, že právo nebolo nikdy mojím osobným projektom, a dokonca sa mu ani nepribližovalo. Dnes vám bez zaváhania môžem povedať, čo ním je: môj manžel a synovia, písanie a presadzovanie hodnôt v tejto knihe.“


Je to krásna kniha, ktorú odporúčam všetkým introvertom a každému extrovertovi, ktorý je ochotný nazrieť aj za hranice vlastnej povahy.Tichu si totiž každý nájde to svoje. Od rodičov snažiacich sa pochopiť vlastné potomstvo, až po riaditeľa firmy v snahe zlepšiť vzťahy so svojím zamestnancom. Som presvedčená, že keby sa písalo viac kníh ako táto, ľudia by si viacej rozumeli...

"Všimnite si, že príroda, stromy, rastliny a kvety rastú v tichu. Všimnite si, ako sa nebo, slnko a mesiac nečujne pohybujú. Aj my potrebujeme byť ticho, aby sme sa mohli dotknúť duše." (Matka Tereza)
Recenzia za nami! Hádam ste si ju užili Ak ánopodporte ma cez +1 , follow, alebo zanechať nejaký názor a komentík. Môžete prejsť aj na môj bloglovin či google+, kde budete mať vždy aktuálny prehľad o článkoch. Ďalšie recenzie nájde v rubrike Recenzie kníh (klik) Všetko ostatné o knihách nájdete v rubrike Books (klik) Som rada, že ste tu boli a hádam sa opäť stretneme. Čau-čau! 

Vaša Viallen

Menovky: , , , ,