Projekty, ktoré menia svet- Before I die | Odlišné názory

Dlho som dumala nad týmto článkom. V hlave sa mi prehnalo toľko myšlienok, ale žiadna nevyjadrovala to, čo momentálne cítim. Za posledný týždeň som si prečítala toľko problémov, utrpenia, ľudia sťažujúci sa na systém, až človek tým veciam naozaj začínal veriť. Je všetko na svete také čierne alebo sme si to iba také vytvorili? Preto sa vás pýtam, čo vlastne chcete, keby peniaze, nadanie, ani čas a miesto, nehrali vo vašom živote žiadne úlohy? Kam by viedla vaša cesta.

Články,ktoré by vás mohli tiež zaujímať:
Realita môže zničiť sen. Tak prečo sen nemôže zničiť realitu?
Najhoršie slová na svete...Čo keby? -Kedy prestaneme všetko ľutovať?
Živly, ktoré nás zväzujú-strach, peniaze,láska,myseľ.Čo ubližuje?
Čo je podľa mňa genialita? Nevzdávať sa!


Poznámka: Originál článok vyšiel na starom blogu 26. februára 2013 na tému týždňa- Problémy 21.storočia. Napriek tomu, že som ho nemenila sa vám hádam bude páčiť. Príjemné čítanie! :)
Na svete je toľko snov, prianí a pocitov a to všetko zahaľujeme do čierneho rúcha temných myšlienok: Neviem, nechcem, nemôžem...
Je ľahké všetkého sa vzdať a zabudnúť. Len nedávno som stratila človeka, ktorý mi bol veľmi drahý. Nad životom som uvažovala veľakrát aj predtým, no uvedomila som si, že ho teraz vnímam trochu inak. K tomuto článku ma inšpirovala Candy Chang. Možno vám nič jej meno nehovorí, ale pre mňa je to veľká osoba. Prežila stratu a pokúsila sa ľuďom otvoriť oči.


Bol to jednoduchý nápad. Chcela len vedieť, či sa ľudia v jej okolí cítia rovnako ako ona. S pomocou priateľov sa škaredá popísaná stena domu stala bránou k želaniam a na jej konci, položená jednoduchá otázka, ktorú sa raz spýta každý človek: ,,Čo by si chcel spraviť, skôr než zomrieš?"

Čoskoro táto stena prilákala obrovskú pozornosť. Ľudia písali svoje myšlienky jednu cez druhú.

Viac si môžete pozrieť na oficialnej stránky Before I die

Okrem tohto projektu, ktorý sa preslávil po celom svete (jedna takáto stena bola spravená aj v našom susednom Poľsku) pretvorila aj chodníky New Yorku.



Candy Chang totiž prišla na to, že väčšina dobrých myšlienok a dôležitých rozhodnutí jej napadli za chôdze. Po celom meste vás budú sprevádzať rôzne myšlienky a otázky na zamyslenie. Kto vie? Možno to bude vaša osudováprechádzka :) (Vie čo cítiš?)


I Wish This Was ( chcel by som aby to bolo) bol inšpirovaný voľnými výkladmi, pre obyvateľov jej rodného New Orleansu. Koľko je v našich mestách voľných priestorov? A kto má lepšie vedieť, čo potrebujeme, ako my? Aké podniky by ste vo svojom meste radi videli alebo chcete iba poukázať na nedostatky či si trochu zažartovať, stačí si prísť po papierik s nápisom I Wish This Was a prilepiť ho na budovu :) Viac na oficiálnej stránke, ale je to v angličtine!

Nové lístočky
A tu už majú majiteľa :)
Želám si aby... to bol dom Brada Pitta :D
...to bolo nebo
...to nevypadalo tak strašidelne

Už začiatkom roka ste si mohli pozrieť môj vlastný Wishlist a veľmi ma to bavilo :) Na záver už len pár slov, ako od večného pesimistu: ,,Nechoďte touto cestou. Svet je príliš krátky, aby ste v ňom videli len to zlé. Užívajte si každú chvíľu. Na svete totiž ovplyvňujeme viac, ako jeden život, aj keď je tomu ťažké uveriť" :) A ak máš chuť vykričať svoje želanie celému svetu, choď na stránku Before I die a nápíš tam do linkovačo svoje želanie! Ja už tam som, pridáš sa aj ty? (priznám, že neviem či to tam vôbec nájdete. Ja som ho tam dávala asi pred dvoma rokom. Moje želanie je možno teraz na stránkach knihy, ktorá pri tejto príležitosti vyšla :) )

Vedel/a si o takýchto projektoch? Čo si o tom myslíš? Čo by si napísal/a na stenu? Alebo máš svoj vlastný Wishlist? Už si niečo podobné niekedy robil/a? Tak sa s nami podeľ so svojimi snami! 
Epilóg pre záujemcov: Krásny januárový deň vám všetkým! Za oknom mi sneží, a tak len nostalgicky sedím s kakaom a snažím sa vymyslieť niečo nové. Práve ste si prečítali niečo aj z mojej staršej tvorby. Budem rada ak sa k článku vyjadríte dole v komentároch. Zbehnite na môj bloglovin a google+, a ak máte záujem zastavte sa v rubrike Odlišné názory, kde si môžte trochu zapolemizovať či pobaviť sa nad svetom. Teším sa na vás zas na budúce. Sayōnara!

Vaša priateľka Viallen 

Menovky: