Slovenský pohľad na Slovensko | Jedna vec, čo milujem na svojej krajine

Myslím, že je načase, aby sme našu krajinu trochu prezentovali. A kto vám lepšie porozpráva o Slovensku, než rodený Slovák?
Ako každý, aj ja vo svojej krajine vidím nedostatky.... Rada cestujem a porovnávam. O to viac ma bolí, keď si uvedomím, koľko krás sa okolo mňa nachádza, lenže pred ostatnými štátmi ich vôbec nevieme prezentovať.
Nie sme krajina "neobmedzených možností", no máme veci, na ktoré by sme mali byť právom hrdí. Pravda však je, že mnohé z toho, čo máme, si poriadne nevážime....
(Poznámka: Originál z 30. října 2013)
Možno sa mi čudujete, mala by som o svojej krajine rozprávať pekne. Žijem tu. Rozprávam mojim jazykom. Neberte ma zle. No nemôžem sa pozerať cez ružové okuliare. Môj názor je, že na chyby treba upozorňovať, lebo inak sa nikdy nikam nedostaneme.
Nemyslite si! Ja to tu mám úprimne rada. Za tých sedemnásť rokov som precestovala kus sveta a stále si neviem predstaviť, ako by som sa mala odtiaľto raz odsťahovať. Ešte aj tú Slovenčinu (ktorá ma niekedy vie, so všetkými tými íčkami a čiarkami, tak neskutočne nasrať) milujem, asi z toho najzvláštnejšieho dôvodu- pretože mi skoro nik nerozumie. Prečo? Pretože ak sa vypravím niekde do zahraničia, stále si môžem uchovať tú tvár cudzinky a nejaké to súkromie.
Vezmite si napríklad Angličanov. Tých na dovolenke spoznáte kdekoľvek- tričká futbalových klubov, ryšavé vlasy, bieli ako stena, a v okruhu päť metrov všetci natŕčajú uši nad vašim rozhovorom. (Pre mňa sú najlepšia učebná pomôcka) To sa mne nikdy nemôže stať....
Ak by som mala povedať z akých dôvodov som hrdá, na to, že som Slovenka, tak je to veľkoleposť prírody, ktorú tu nájdete. Každé ročné obdobie vám pripraví iné prekvapenie. Jedna z mojich najobľúbenejších na fotografovanie je jeseň. Všetko zaplavia nádherné farby a vtedy je radosť vybrať sa do lesa. Ako pri mojom minuloročnom Love na veveričky. Toto sú fotografie z minulého roka (2013) Hádam sa vám budú páčiť.

Roklinka

Tam, pod starým stromom...
Na hrade duchov
Fontána mladosti
Pokoj
Medzi dvoma svetmi
Kto sa to krčí tamto v tráve?



Cesta do neznáma
Pod Tatrami
A kade teraz?
Kto chytá v žite?

A to ešte nespomínam všetky hrady, jaskyne,termálne pramene. Hotové kráľovstvo pre milovníkov turistiky!
Články,ktoré by vás mohli zaujímať
 Oslava jedného y najstarších miest Slovenska- Zvolen slávi 770 výročie
Fotografovanie prírody- Krutá pani Zimma
Letné osvieženie- Kde je nuda, tam je nápad

Viac fotografií nájdeš v mojej rubrike: Za hľadáčikom fotoaparátu (Fotografie) Navštívil si niekedy Slovensko? Chodievate tu na túry/ po výletoch? Ak áno tak kde? Máš nejaký zaujímavý zážitok? Čo si myslíš o tejto krajine? Aké sú podľa teba jej prednosti? V čom by sa naopak malo Slovensko a Slováci zlepšiť? Páčili sa ti fotografie? Ktorá najviac/najmenej?

Pre niektorých nič nové pod slnkom, no hádam sa vám aspoň pohľad na fotografie páčil. Budem rada ak mi zas napíšete svoje postrehy a názory do komentára. Tentokrát som vám dala dostatok otázok a potešilo by ma, keby ste sa pekne rozpísali :) Nezabudnite ani na môj google+ a bloglovin, kde ma môžete podporiť cez 1+ či follow, a ktorí vás budú informovať o aktuálnych udalostiach na blogu. Užívajte prázdniny a uvidíme sa pri ďalšom článku!

Vaša priateľka Viallen

Menovky: ,