Oslava jedného z najstarších miest Slovenska| Zvolen slávi 770. výročie (fotografie)

Pedstavte si miesto, ktoré bolo obývané už 5000 rokov pred Kristom. Dosť ťažký kaliber. Hlavne, keď si pomyslíte, že aj o tisícky rokov ľudia žili na tom istom území.
Po tých istých uličkách, ako ja, sa možno preháňal jeden mojich (alebo pokojne vašich) predkov! Mohol sa len zastavil, ako putujúci. Okúsil nejaké tie krčmy a pobral sa ďalej. Vystupoval, ako pouličný umelec. Alebo s privilégiami modrej krvi vládol na hrade. Usporiadával bankety. Smial sa na bláznoch a smilnil s pannami.
Pardón. Asi to s tým historickým nábojom už preháňam...

 
 
Pochybujem, že vtedajšie územie a roztrúsené domčeky, sa dali nejako označiť za mesto, ale dnes ním rozhodne je. A my si to s radosťou pripomíname.
Je to už neuveriteľných 770 rokov, čo sa Zvolen môže pýšiť kráľovskými výsadami, ktoré kedysi dostalo od uhorského kráľa Bella IV. A prijalo tak titul jedným z najstarších miest celého Slovenska.
Ulice sa zas vrátili do obdobia kráľov a rytierov, aby sme si sprievodom mohli pripomenúť túto významnú udalosť.
Každý sa na chvíľu stal kým len chcel. Lukostrelcom na hrade, poddaným v dave. Išlo o to si pripomenúť, že aj keď mnohí tvrdia, že Slovensko nemá žiadnu históriu, mýlia sa...
Ja ,úprimne, by som bola ochotná dať sa na týždeň nahovoriť a preniesť sa do minulosti.
Dobre, tá hygiena, všade špina, žiadna elektrika ani počítač. Fuj! Som moderné dieťa a nehanbím sa za to. Kto z vás by zodpovedne mohol prehlásiť, že by bez modernej techniky vydržal?
Ale aspoň na chvíľu si to zažiť na vlastnej koži- to by bol zážitok. Ako preniesť sa strojom do jednej epizódy z Hier o tróny!
Vždy ma napríklad lákalo zistiť, kto boli moji predkovia. Ako žili. Či mám aspoň štipku nádeje na "inú" farbu krvi. Ale no, nehovorte, že vás by to nezaujímalo! Už len pre tú srandu...

Toto video vytvoril jeden...Povedzme známy. 
Študuje za kameramana v Bratislave.
Veľmi pekná práca. Tu sa naozaj ukáže, že keď niekto vie, tak vie...


A teraz môj pohľad na svet skrz hľadáčik objektívu.
Keďže moje schopností s grafikou, filmov, strihu, sú totálne nulové, hádam vás zajmú aspoň moje fotografie z tohto výnimočného dňa. Iste po videú to bude celkom náročná práca, ale ja si verím....
1. Námestie a v pozadí Zvolenský zámok-dnes domov Slovenskej národnej galérie.
2. Čestné miesto pre "kráľa" prehliadky- prezident Ivan Gašparovič.
Príde mi milé, že sa zúčastnil aj takého podujatia.
3.
4. Pohľad nečestného zlodeja
5.Rytieri na stráži
6. Umelec jest buď veľkňazom, alebo viac menej obratným komediantom.
7.Čestná stráž
8.Pomocník, priateľ a ochranca...
9. Kráľ Belo IV., udeluje mestu Zvolen kráľovské privilégia
10. Vystúpenia na oslavu panovníka
11. Nádejné talenty- nádherná hudba. Škoda, že nikde nedokážem nájsť tie piesne.
Myslím, že by sa vám páčili...
12.
13.
14. Vystúpenia sokoliarov
15. Alebo aj...
malá pripomienka, že človek zviera nikdy neskrotí úplne.
Neviem, čo to bolo. Výhliadky na novonájdenú slobodu,
malá šťavnatá myš v okolí, ale takmer po dvadsať minútovom čakaní,
nám všetkým došlo, že sokol sa už na ruku svojho pána nevráti... :D
16. Toto by bola jedna z vecí,ktoré by som si v minulosti chcela vyskúšať....
17.
18. Malý spachtoš
19. Ako z rozprávky....
20. Myslím, že s obedom to dnes nevypadá najlepšie...
21. Nič na tom pravdy nebude, ale pripadajú mi, ako taký milenecký párik. Strašne zlatí... :D
22.
23. Popoludňajšia zábava....
23
24. Keď si pomyslím na tie,ktoré mali v Barcelone :D
25. Dokola,dokola,dokola...
26. Milý úsmev rytiera

Ďaľšie fotografické články: Moja rubrika s fotkami
Kreátivne fotografovanie: Pokusy s vodou a ovocím
Ročné obdobia: Krutá Pani Zima

Vieš toho veľa o histórií svojho mesta? Alebo ťa to vôbec nezaujíma? 
Premýšľal/a si niekedy, aké by to bolo žiť za éry kráľov?
Skúsil/a by si si to? Kým by si bol/a? Dal/a by si prehovoriť vystupovať v takomto programe? Páčilo sa ti video? A fotky?

Vaša Viallen alias Magicforever :)
Ps: Bez súhlasu adminky fotografie (prosím) nekopírovať!!!

 

Menovky: ,