Veci, ktoré sa zmenili od môjho detstva. | Odlišné názory

Čo chvíľa mám narodeniny. Ak existuje sladkých šestnásť, šťastných sedemnásť, tie svoje som sa rozhodla pomenovať strašných osemnásť. Presne tak, osemnásť. Už ani nie dva mesiace mám právo hovoriť, že som ešte dieťaťom. Ba horšie! Oficiálne mám byť ženou, voličom, zodpovedným človekom... Aspoň to posledné mi išlo celý život, ale teraz mám chuť povedať: „Už nechcem.“ Všetci moji kamaráti sa cítia rovnako, a tak sme začali uvažovať, čo všetko sa od našich detských čias zmenilo...

Poznámka: Hádam už nemá význam pripomínať vám, že to nie je typ článku, ktorý by ste mali brať prehnane vážne. Je to veľmi prehnané a zľahčené, určené skôr pre zábavu, než hlboké zamyslenie. Napriek tomu, si myslím, že keď trochu pouvažujete, nájdete tam pár myšlienok, s ktorými sa dokážete stotožniť.

Pedofilovia
Hej, myslíte si, že sexuálne úchylky nedržia krok s dobou? Od ženu, čo je závislá na telefonovaní s priateľmi počas sexuálneho styku, po ľudí, čo si to radšej rozdávajú s robotmi, (čítam zaujímavé veci, no čo vám poviem...), tie staré už trochu strácajú šmrnc. Ako malým vám určite mama hovorila pár základných vecí: "Ak sa ťa chytí cudzí človek, krič, kop, utekaj!" Dnes už to ani pedofilovia nemajú rovnaké. Stavím sa, že zatiaľ čo v minulosti deti k sebe lákali na cukríky, dnes chodia k deťom a hovoria: "Hej, počuj! Nechcela by si heslo na wifi zdarma?" A čo chudák taký dendrofil? Stromy pomaly, ale isto miznú...

Získavanie priateľov
V minulosti to bolo nejaké jednoduchšie. No, to asi nie je to správne pomenovanie, keďže všetko, čo ste museli urobiť je sadnúť si za televízora sledovať tie isté kanály ako ostatní. Koľko rokov som strávila s chalanmi len preto, že sme všetci milovali pokémonov! S mojou najlepšou kamoškou som sa spoznala pri hraní sa na Witch (Síce sme na to prišli až omnoho neskôr- teda mne to doplo až o niekoľko rokov pozdejšie). Dnes sa priatelíme len s ikonami a ľuďmi, ktorých ani nepoznáme. Čo sa stalo s kontaktom, rozprávaním a spoločnými zážitkami? Zažívame ich cez Facebook a internetové portály, vo svete, kde od nového priateľstva nás delí klik myšou.

Rodičovská autorita
Kedysi ste si pýtali povolenie od vaše mami alebo oca, a keď vám povedali nie, znamenalo to nie! Nenávideli ste ich po zbytok večera, ale nevystrčili ste nos z domu. Dnes už je to len formalita, asi aby sme si pripomínali staré časy, pretože bez ohľadu na odpoveď, končí to rovnako. Odchod oknom alebo hlavnými dvermi je už skôr otázka komfortu. V niektorých prípadoch, čo poznám, by stačilo rovno povedať: "Mama, idem von. Budem piť, možno drogovať. Nemusíš sa báť, kamoška má už kondómy nakúpené v predstihu. Nečakaj na mňa! Pa!" Problém je, že keď dneska zavriete deti doma, dáte im vlastne ich vlastný kus raja. Televízor, počítač, mobil, Ps4, Xbox, notebook- a v horšom prípade aj kreditka. Chatom môžu byť stále spojení s priateľmi a nikto tým vlastne nič nezíska.


Sex everywhere
Najlepšie na koniec, čo? Neberte ma zle, ja nie som puritánska. Len mi pár vecí proste nelezie do hlavy. Napríklad ako, prečo by som, keď siahnem po knihe, mala čítať o sexuálnych zážitkoch nejakej ženskej. V klipoch sa pozerať na polonahé až nahé speváčky a ešte byť obvinená, že nechápem umenie! Dostať hodinovú prednášku o tom, že taký krutý a bezcitný človek, ako ja, z toho nikdy nepochopí tie emócie, aké to zobrazuje. Fajn, sex predáva, lenže pomaly sa dostávame do fáze, keď je dramatickejšie stratiť mobil než panenstvo. Samozrejme, nie všetci a všetko tomu podlieha, ale oproti minulosti...

Páčil sa vám článok? Pobavili ste sa? Čo sa zmenilo od vášho detstva? Ktorý z bodov vám najviac vadí? 
 Páčil sa vám tento článok a chcete vidieť viac? Skuste: 
Čo sa o nás hovorí?-Stereotypy a predsudky | o ženách
Zoznam najotravnejších ľudí sveta-Ľudia na zabitie| Tolerancia vládne
Aké radosti nám život ponúka?-Radosti a závislosti
Vo vianočnom duchu-Ako sa správame na Vianoce? | Typy ľudí, ktoré istotne poznáte... 

Epilóg pre záujemcov: Viete, čo je z tohto príspevku najsmutnejšie? Že už som ho písala pred dvoma mesiacmi! Ale aspoň trochu v tento šedý deň dúfam, že sa vám článok páčil, nezabudnite mi svoj názor napísať do komentára. Ak ste tu prvý raz, podobné články nájdete v rubrike Odlišné názory, (a na blogu každý piatok), kde okrem podobne prehnaných článkov zvyknem rozoberať aj vážne témy. Nezabudnite sa kuknúť na môj bloglovin a google+. Prihláste sa na odber a ak máte blog, určite sa naň prídem mrknúť. To by bolo z mojej strany všetko. Prežite školu a zatiaľ sa majte!

Vaša priateľka Viallen

Menovky: