Premiérový diel Knižnej módy! Zlodejka kníh-Marcus Zusak

Hovorí sa, nikdy nesúď knihu podľa obalu.Ale prečo by sme nemohli?
Povedzme si úprimne. Keď vojdete do kníhkupectva,
prechádzate regáli zastavané tisíckami kníh,
čo vo vás vyvolí prvý impulz?
Rozmýšľali ste nad tým, akú moc nad nami držia obálky kníh alebo časopisov?
Ja osobne len málokedy siaham po knihe, kde ma nezaujme obal alebo nadpis...
Ľudia vždy hodnotia podľa vzhľadu. Len nie všetci sú ochotní si to pripustiť.

Keby sme si vytvorili taký rebríček, kam by asi patrila moja milovaná Zlodejka kníh? Predtým ste sa už niekoľkými odkazmi mohli dostať na jej Recenziu. Navyše teraz som naozaj zapracovala. Okrem pár vzácnych kúskov (Číny, Thajska, Ruska,Portugalska) sa mi podarilo vyhrabať aj fanúšikovské verzie. Tak si to užite a nech vyhrá tá najlepšia!




http://all-dreams-are-real.blogspot.sk/2014/01/zlodejka-knih-marcus-zusak-slova-maju.htmlVyber si mňa! Vyber si mňa!
Iste, nevyberáme si knihy kvôli pekným obrázkom na prednej strane, ale to neznamená, že taký pekný cover, nemá nad nami žiadnu moc. Prečo si potom ešte aj blogeri sami vytvárajú coveri, klikačky a ikonky na ich poviedky? Obálky na knihách nás určite ovplyvňujú. Vytvára prvé puto medzi knihou a čitateľom, ktorý sa hodlá ponoriť do neznáma, a osobne si myslím, že výzor knihu predáva. Ak chce získať úspech musí čitateľa zaujať, navnadiť, prezradiť pri jedinom pohľade viac a menej zároveň. Originalita a tajomnosť. To by,podľa mňa, malo zahaľovať každú dobrú fantasy.

Minule som vám ju predstavila, ako svoju obľúbenú knihu. Ako však obstojí v súboji obalov? 


O čo mi, dopekla, ide?
O nič moc kreatívne...Možno oceniť tvrdú prácu dizajnérov, nakladateľstiev.
Všetci len spisovateľ sem, spisovateľ tam. Kto ocení toho chudáka, ktorý mu pohol vyložiť tú knihu na pult? Napadlo mi, že keď už robím recenzie, prečo neskritizovať trochu aj obálky? Muhaha! Povedzme, že každý týždeň si vyberiem jednu knihu a tú pekne predstavím. Netrápi ma obsah, len obal. Od vás potom chcem, aby ste vybrali ten najkrajší a krajinu s najlepším nápadom. Zložité? Hádam nie...



Originál, Anglicko, Anglicko2
Originál (teda aj naša) má podľa mňa tú pravú zmes tajomna. Záhadná postava, tie krvavé fľaky po stranách, síce z deja toho až tak veľa neprezrádza, ale práve to je dôvod, prečo sa mi ocitla v rukách!
Anglické prvé vydanie, ktoré si zobrali za vzor aj České vydavateľstvá, sa mi až tak nepozdáva.
Druhý pokus Anglicka je už iný káva. A povedala by som, že jedna z najkrajších, aká sa tu nájde. Jednoduchá, príjemné teplé farby. Asi by mi nevadilo mať takúto knihu v polici.
Tretia UK je dokonalým obrazom toho, ako sa majú správne čítať knihy, aneb môj spôsob opísaný v Literárnych úchylkách! :D Ale ani Nemecko, Anglicko 3 a Španielsko nezobrazuje Liesel, tak ako som si ju vytvorila v hlave. Preto sa ani s jednou neviem nejako stotožniť.
Je to zvláštne. Spodný riadok ma pri jeho výbere nijako neohromil, ale teraz, keď ich vidím tak pekne vedľa seba, skúpila by som všetky...


Červená jej moc nepristane. Nemyslíte? Je to také umelé. Akoby to robil totálny amatér bez nápadu.
Obe ruské obálky nádherne podtrhujú dej, ale podľa mňa neznalého čitateľa až tak neoslovia.
Z nasledujúcich jediná, ktorá ma oslovila je portugalská a možno ešte turecká. V jednoduchosti je krása.
Najhoršia a rozhodne tá najškaredšia obálka je katalánska. Doteraz ju nechápem a myslím, že ani nepochopím. Ak to malo znázorňovať hocičo, dizajnérovi to veľmi nevyšlo...


Moje hodnotenie:
Portugalsko
Originál
Alnglicko 2

Poznáte túto knihu? Čítali ste ju?
Ktorý obal je najkrajší? Váš rebríček?
Ktorá vás zaujala z ručných prác?
Ručné práce alebo originály?
Vaša Viallen
 

Menovky: ,