Amazing Spiderman nie až tak úžasný...

Dátum pozretia: 20.8.2013
Žáner: Akčný/Dobrodružný/Sci-fi/Fantasy/Romantický
Na stiahnutie: TU

Po niekoľkých rokoch sa na uliciach New Yourku preháňa starý známi hrdina a ochranca nevinných. Pýtate sa kto? Predsa Spiderman! Od roku 1962,keď sa o ňom objavila prvá zmienka v komixe Amazing Fantasy, sa jeho postava teší aj mnohým iným komerčným spracovaniam. Dnes už vám ani nepoviem, ktorý bol ten pravý, originálny...Pre mňa, ako malú, to bol ten zo seriálu na Fox Kids, pretože ešte doteraz viem, že aj filmu sú mu dejovo najbližšie. Nesmejte sa, neznenáviďte ma. Pre mňa je to proste fakt. Ostatné, okrem Amazing Spiderman, som ani iného nevidela. O tom potom.
Teraz recenzia!



Obsah: Dej sa až tak nelíši od predošlých filmov. Peter Parker, nie veľmi obľúbený stredoškolák a génius, ktorého opustili rodičia a vychovali len teta so strýkom. Ako väčšina ľudí v jeho veku, aj on hľadá sám seba. Hlavu mu pletie stredoškolská láska Gwen (Áno, zabudnime na Mary-Jane) Všetko začína naberať spád, keď v pivnici objaví starú otcovu aktovku aj s jeho zápiskami. Tie ho dovedú rovno do spoločnosti Oscorp. A tam ho,verte-neverte, uhryzne pavúk! Superschopnosti sú na ceste a náš hrdina si musí zvládnuť nejedn morálny aj skutočný boj.Ktorou cestou sa vyberie?

Môj názor: Dej začína zaujímavo. Obidvaja rodičia odchádzajú a on musí zostať u tety. Ani v jedenej verzií, som zatiaľ ešte nevidela, že by niekto, čo i len slovkom naznačil niečo o osude Petrovich rodičov. To musím pochváliť.
Preto sa netrpezlivo vrtím na sedačke a hovorím si: "Toto bude dobré!" Nečakala som predsa, že po desiatich rokoch príde Marvel s tým istým filmom, len s lepšími efektmi.
Potom Peter svoje schopnosti začne objavovať v vtipnej scéne v metre, ale aj tá sa už po piatich minútach zízania na to isté mení skôr na trápnu. Jeden z hlavných mínusov filmu
Veľa scén je tam nepremyslených. Mám pocit, že scenár vyrábal skôr amatér. Alebo je to vina strihu? To vám nepoviem. Ale najprv sa snaží vyriešiť vraždu strýka, o chvíľu sa olizuje so svojou priateľkou, a hneď na to už bojuje s úhlavným nepriateľom. Chaos! To jediné to vystihuje.
A, ježišikriste, zízam na romantiku, či niečo akčné? Tak sa rozhodnite!


Ďalšia vec s čím mali podľa mňa Marvel rátať, je porovnávanie.
Je jedno či prešlo desať rokov, dvadsať. Skalopevný fanúšik si minulé filmy bude pamätať.
Viem, že Amazing spiderman bol aj v animovanej verzií, ale tú kresbu som nezniesla. Navyše, mladý Parker, po tom, čo sa stal Spidermanom, mi zrazu prišiel strašne nadutý. Presne tak, ako teraz vo filme....
Gwen mi nesadla,ako Mary-Jane. V nej som videla omnoho väčší potenciíl. Ale ak sa mám rozhodnúť medzi Gwen zo Spidermana 3 a Amazing spiderman, tak volím druhú možnosť. Aspoň ju tu nespravili takou nadutou sliepkou.
Chlapi ďalší odstavec môžu vynechať. Tých by to určite netrápilo, mňa áno!
Keď už nič, zaslúžim si v hlavnej úlohe pekného herca! Andrew Garfield vypadá, ako veľmi zlá verzia Edwarda CulLena...Asi akoby ho párkrát pomleli a potom veľmi zle zlepili do kopy.
A ak mám ešte zavŕtať do tých efektov. Na to, že je to také dlhé obdobie. Normálne akčné filmy prekypujú takými scénami až si vravíte, nech radšej prestanú. Tu sme sa nedočkali....Ničoho.

Moje hodnotenie: Mizéria a nespokojnosť. To si z tohto filmu odnášam....

Recenzie podobných filmov (len lepších):
Wolverine | Mača,čo si láme pazúre (recenzia)
Čarodejnice, dajte sa na útek! Prichádzajú Janko a Marienka.
Hunger games- Vražedná pomsta (recenzia)
Starý alebo nový Spiderman? Čo je lepšie?
Máte radi akčné filmy? A filmy s komixovími hrdinami?
Videli ste už Amazing Spiderman?
Vaša (sklamaná) Magicforever 




Menovky: ,