5 dôvodov prečo: Sa má čitateľ chuť ísť občas zakopať. Alebo tam aspoň zakopať hlavné hrdinky

Čo by sme pre našich knižných priateľov neurobili? Prebdieme celú noc aj za cenu kruhov pod očami. Odmietneme zábavu, len aby si s nami spravili príjemný večer pri blčiacom ohni. Zatvoríme sa do izieb, kde nám ticho rozprávajú svoje tajomstvá. Kniha je častokrát aj mojim najlepších priateľom. Veď kto by nemal rád sexy mladú hrdinku bojujúcu so zločinom? Ale sú momenty, keď mi za to ani jedna z nich nestojí...
1. DOKONALOSŤ SAMA
Neviem, ako vy ale radšej budem čítať o hnusných sebeckých potvorách, ako o dokonalých pipkách bez štipky sivej hmoty. Že niekomu vyzabíjala rodinu? Je to totálna mrcha, čo rozdrvila iným srdce na prach? A nie je to jedno? Je krásna, vtipná, inteligentná a všetci predsa vieme, akými ťažkými rozhodnutiami si musí chúďa prechádzať. Život sa jej rúca pre očami, a tí zmrdskí sexi chalani jej nie a nie dať pokoj...Tak prečo by sme jej neodpustili?

2. HRDINKY S VLASTNÝM HÁREMOM
Prvé miesto by určite mohla zaujať Zoye zo Školy noci. Kto čítal aspoň prvé dva diely, vie, o čom hovorím. A bude to horšie. O mnoho horšie! Okolo Zoye sa točí čoraz viac a viac chalanov. A už ani neviem presne, ale ak s niektorým z nich náhodou nič nemala tak si ich spolu predstavovala aspoň vo svojich myšlienkach alebo si zamilovanosť nebodaj už odkrútila v minulom živote (to nebol vtip, to sa fakt stalo!). Na ďalšie stretnutie: "Kto ešte nespal so Zoye", sa asi dostaví už len Damein a arcibiskup. Určite by najradšej pretiahla aj jeho, nebyť tej šikovnej výhovorky, že Damein je vlastne gay. (Nie, ja mu ten šikovný vzťah s Jackom neverím)
A musíme uznať, že Zoye nebola práve z tých, čo stála v prvom rade, keď nám Boh vlieval do hláv rozum. Ale preto, že je taká skvelá, ako to už u týchto typu hrdiniek býva, okamžite získava priateľov, ktorých jej predstavia prvý deň v škole. Veď ľudia bežne skončia s ľuďmi, ku ktorým ich proste hodia..
3. PRESLADENÉ PÁRIKY, AŽ Z TOHO BOLIA ZUBY  
Tiež ste si mysleli, že symbolom večnej lásky a vášne je ruža? Ak nie, ste tí šťastnejší. Pretože tým symbolom sú tulipány! Na Ever síce nečakajú zástupy chalanov, nemusí ich odháňať metlou, liezť kvôli nim na stromy, ale v tomto prípade stačí jeden, aby ste museli vzdychať nad celou knihou. Malá vysušená kvetinka, ktorá sa zázračne prebúdza k životu až si ju opäť nájde jej nesmrteľná láska Damen. Ako inak, keď Damen na ňu čaká už stáročia, po celé jej reinkarnácie...Počkať? Nebola to Luce a Daniel? Povedala by som, že tu by sa mal niekto poobzerať po autorských právach, pretože tieto knihy -Nesmrteľní a Pád- sú takmer rovnaké. Medzi oboma párikmi vznikla láska ešte dávnejšie, než ste vy vôbec vstúpili do deja. A tá trvá a trvá. A nikdy sa nenapĺňa. Som dievča. Logicky aj mňa občas premôže romantická stránka. Predstava o mužovi, ktorý na mňa čaká tisícky rokov a hľadá ma každý smrteľný život. Lenže to, čo vytvorili autorky medzi týmito dvoma párikmi je až...povedzme si na rovinu...Desivé.

4. ŠTÝL PRE LÁSKU BY AJ ŽIVOT DALI
Mám rada Twilight. Teda, aby som sa opravila. Mala som rada Twilight. Robila som si maratóny filmov- a znepríjemňovala tak každodenný život svojho otca. Stále mám na poličkách vystavené všetky štyri knihy + novelu o Bree Tenerovej. Čo sa čudovať? Tie obaly sú krásne. Zo začiatku mi tá myšlienka o ich večnej láske prišla krásna. Teraz, s odstupom času, mi to už nepríde také dobré. Bella je asi tak zaujímavá ako biela stena. Edward, stredoškolský idol žien, podľahne rytierskemu komplexu a obetuje svôj život, aby vôbec Bellu uržal nažive. Prečo?! Mne stejky tiež voňajú, ale neplánujem hneď obrad pod holým nebom. Nedokážem čítať myšlienky ostatným a nezošaliem z toho. Nebudem sadať na motorku, ani sa nepokúsim utopiť skokom z útesu, len aby som na okamžik pred smrťou videla tvár svojho chutného frajera. Vážne by bolo obyčajné dievča ochotné zahodiť celý život a chcelo sa stať upírom? Ja áno. Ale z iných dôvodov...

5. CHUDIATKA TYPU CHCEM HO, ALE NEMÔŽEME SPOLU NIČ MAŤ....
Ja viem, mne asi nik nevyhovie! Ale ak po celý dej počúvate, ako preňho nie je dosť dobrá. Má na lepšiu, ale on hlupák sa zahadzuje s ňou....Prečo hlavná hrdinka nikdy neodtiahne, nenájde si poriadneho stroskotanca a spolu sa neodsťahujú do škatule pod mostom? Také niečo ešte nik nenapísal! Chcete iný variant tohto príbehu? Hlavnej hrdinke ešte sebavedomie nekleslo na bod mrazu a vonku práve vybuchla atómová bomba. A keďže zaľúbencom práve ich príbeh neskončil tragickým koncom, boli donútení postarať sa o obnovu ľudstva. Pozor! O dva bloky ďalej však dýcha ešte jeden živý chalan a tak sa hlavná hrdinka môže opäť ocitnúť v tak obľúbenom romantickom trojuholníku. No kým dilemu vzťahu nevyrieši so súčasným frajerom, ešte spolu nemôžu nič mať. Zatiaľ...
Aké knižné hrdinky nemôžete vystáť vy? S akou by ste si naopak sadli na kávu? Ktorá kategória  odsúdených vám najviac prekáža? Napíšte mi vaše odpovede do komentárov a ak sa vám príspevok páčil, nezabudnite ho ohodnotiť na Čítaj.to

 Článok bol publikovaný aj na Čítaj.tohttp://www.citaj.to/index.php/blog/item/1180-5-typov-hrdiniek-na-zabitie
 Páčil sa vám článok? Prečítajte si aj:
Ďakujem, J. K. Rowling, za chlapca, ktorý navždy ostane v mojom srdci. 
Knihy, ktoré uvidíte vo filmovom prevedení | Books 
Prečo čítať knihy? | Books 
Epilóg pre záujemcov:  Pondelok ako vždy venovaný Books! Ak hľadáte podobné články navštívte rubriku Knihy z iného uhľa, všetky novinky nájdete na bloglovine a google+ či GFC. Prihlásením na odber vám už nikdy nič neunikne. Budem sa na vás tešiť v budúcom článku. Nezabudnite mi napísať nejaký pekný komentár a zatiaľ sa s vami lúčim!

Vaša priateľka Viallen (Magicforever)

 

 

Menovky: , ,