Prečo čítať knihy? | Books

Myslím, že vo svojej podstate tento príspevok píšem zbytočne. Väčšina ľudí tu na bogu už tú hranatú vec s písmenkami vo vnútri videla, no možno ešte stále patríte k tým ľuďom, čo nedokázali objaviť krásu knihy. Možno ste to skúšali a nevyšlo to. Prvý dojem je dôležitý. Ani u mňa nefungoval. Čítať som začala až okolo ôsmej triedy a doteraz ľutujem, že som sa o to nepokúsila skôr. Preto pre vás mám pár dobrých rád, prečo dať knihám druhú šancu. 



Poznáš nových priateľov
Možno sa to nezdá, ale je nás viac, ako si myslíš. Čítanie ti prinesie nové témy, o ktorých môžeš hovoriť s priateľmi a knihy ti otvoria bránu k doteraz neznámym ľuďom. Nie je nič krajšie, než spoznať človeka s rovnakým vkusom a hodiny rozprávať o obľúbených postavách, nečakaných zápletkách. Viete o tom, že sa konajú aj knižné zrazy? Ja som ešte nikdy nebola. Tento rok to by som to rada zmenila. Možno sa tam stretneme. :) Nebojte sa reakcií okolia. Myslíš, že knihomolovia sú šprti bez štipky spoločenského sveta? Vôbec nie! Už od malička sú to najväčší rebeli, ktorých ani príkaz rodičov zhasnúť svetlá a ísť spať neodradí od dočítania. Nakoniec po dlhých hádkach a námietkach berú do rúk baterku a zalezení pred svetom sa opäť ponoria do oceánu písmenok.

Intelekt ako hrom!
S čím myslíte, že sa kniha spája? Je jedno či vás uchvátia dievčenské romány, fantasy či scho-fi. Kniha v ruke robí veľký dojem! Pochopiteľne, nik nečíta len preto, lebo chce pôsobiť inteligentne, ale čítanie zlepšuje písomný prejav, zväčšuje slovnú zásobu, trénuje pamäť. Fantázia je silný nástroj, nepodceňujte ho! Pomáha v každodennom živote. Zachráni vás od hrozných hodín nudy, pomôže vám vymyslieť dobrý vianočný darček, naplánuje skvelý večierok. Nepodceňujte silu fantázie!

Nepoznáš, čo je nuda
Poznáte tie chvíle, keď vás celí svet nebaví, najradšej by ste zaliezli pod perinu a už nikdy nevyliezli? Ráno vstanete a deň vám ponúka len tú šedú stereotypnú realitu? Radím vám, berte do rúk knihu! Zabudnite na svoje problémy, pretože v knihe sa vám nemôže nič stať. Zažijete dobrodružstva aj z pohodlia vlastného domova. Prepnite na život niekoho úplne iného. Nudíte sa na otravnej hodine? Knížka pod lavicou nie je taký zlý nápad. (Ja vám vravela, že knihomoli sú rebeli! :D )

Ako knihy prilákali vás? Čo by ste odkázali tým, čo nečítajú? Ako by ste im poradili začať?




Páčil sa vám tento článok? Prečítajte si aj:
5 dôvodov prečo: Sa má čitateľ chuť ísť občas zakopať. Alebo tam aspoň zakopať hlavné hrdinky
Ďakujem, J. K. Rowling, za chlapca, ktorý navždy ostane v mojom srdci.
Knihy, ktoré uvidíte vo filmovom prevedení | Books

Epilóg pre záujemcov: Zas tu máme pondelok. Ako sa ja do tej školy vôbec neteším! No hádam sa mi aspoň trochu podarí spríjemniť váš deň knihami v rubrike Books. Ak by ste radi videli podobné články skúste Knihy z iného uhla. Nezabudnite mi zanechať nejaký milý komentár. Ak sa vám článok páčil a chcete vedieť o všetkom novom na blogu zbehnite na môj bloglovin a google+. Užite si posledné zvyšky snehu! Teším sa na vás zas na budúce. Majte sa!
Vaša priateľka Viallen


Menovky: ,