Živá! Ako od Mattela | Tam, kde príroda už nestačí...

Ohľadne postavičiek Barbie už bolo spísaných mnoho diskusií. O nevhodnom vzore pre malé dievčatká, o príčinách anorexie a bulímie, zapríčinené chorobnou predstavou o idole ženskej krásy, akú môžu vidieť v tejto hračke.... 

Dokonca na tento podnet bola vytvorená aj jej realistická dvojníčka, ale čo si budeme klamať... Ak si máte vybrať, ktorú by ste si zvolili? Chlapci to mali fajn... V škôlke im vysypali za krabicu autíčok, niekoľko skladačiek autodráh, a nás, dievčatá, posadili pred luxusný dom s blonďavou fiflenou, ktorá ma mala údajne zabaviť. Niet divu, že som radšej utekala k chlapcom. 

Zdá sa však, že nie každý takto hodil rozum do hrste. Taká Anastasie Špaginová, Valeria Lukyanovová, Oľga Olejniková, tie všetky v pobláznené víziou dokonalého tela išli pod skalpel, aby sa stali vernou kópiou tejto hračky.

 "Byť krásna pre mňa znamená, cítiť sa dobre vo svojej koži"

Nemyslite si. Ani ja, ako dievča, som tomuto fenoménu neunikla. Doteraz mám okolo desať bábik, najcennejšie z nich sú asi pätnásť centimetrové postavy Witch, ostatné tvoria väčšinu princezné z Disneyho sveta rozprávok. Napríklad, ako moja obľúbenkyňa Ariel, ktorá doniesla môj záujem o magické bytosti, grécke báje, a vlastne aj zmysel, prečo tu teraz sedím. Celkom vtipné, nie?

Barbie ako symbol...čohokoľvek?
Pokúsme sa teda rozobrať, čo predstavuje táto malá plastová bábika: umelina- odspodu až po vrch. Veľké prsia, dlhé nohy, štíhlučký pás, čo by v skutočnom svete ledva odniesol jej blonďavú hlavičku. Neviem, ako vy, ale ako dieťa som sa nikdy nezameriavala na jej výzor. Teda, aspoň nie pod symbolom ženskej krásy. Buď bola pekná, alebo škaredá. Chcela som ju, alebo nechcela. Žiadna farba. Názory na úrovni čiernej a bielej. Áno, tak to je. Nenapadlo mi pri hraní, že sa raz prefarbím na blond a vyzbrojím sa silikónmi. Ani som si neuvedomovala svoju pasívnu potrebu ovládať ostatných vytváraním ich osudov podľa mojej mienky.

"Krásna žena poskytuje úžitok len milencom a maliarom bez fantázie." (PABLO PICASSO)

Čo by som tejto postavičke mohla uznať je, že predstavuje krásnu ženu schopnú úplne všetkého. Byť doktorkou, rockovou hviezdou, pilotkou, zverolekárkou...
Nie sú to deti, ktoré to nemajú v hlave poriadku. Svet predsa ovládajú dospelí.
Od určitého momentu prestávame lipnúť na názoru dospelých a proste si začneme utvárať svoj vlastný svet. Jasné, materiál nám niekto najprv musí poskytnúť, no postupom času prídete na mnohé veci sami. Spoločnosť sa nás vždy bude snažiť ovládať. Človek počas celého života je ovplyvňovaný názormi iných. Vnucujú sa mu predpísané normy. To koľko z nich prijmete, je už na vás.



Reálna Barbie. Duchovný guru či chodiaci gýč?
Určite ste už počuli o Valerií Lukyanovej.
Valéria je pre mňa jednou veľkou záhadou. Na jednej strane prednáša o duchovenstve, nabáda ľudí k osobnému rastu a izolovania sa od konzumného sveta- na druhú stranu sa akoby sama stala chodiacim reklamným produktom. Ošiaľ tejto 21 ročnej Ukrajinky sa spustil v roku 2011, keď sa na populárnej stránke youtube začali zjavovať fotografie a videá dievčaťa s neprirodzene štíhlym pásom a tváričkou prvotriednej manekýnky.
A ona nie je jediná. Oľga Olejniková. Anastasia Špaginová, ktorá je vernou kópiou anime postavičky.
Pre mňa ľudia, čo potrebujú si potrebujú ľahnúť pod skalpel za každú nezrovnalosť v kráse, majú problémy s vlastnou neistotou.


Pozrite sa, problém je v tom, že Boh dal mužom mozog a penis, ale nie dostatok krvi, aby zásobovala oba naraz.  
(ROBIN WILLIAMS)


Neistota či odvaha byť iný?
Niekto možno bude tvrdiť, že je to umenie. Odhodlanie byť odlišný a originálny. Ja netvrdím, že niečo pravdy by sa na tom nenašlo, ale za umenie nepovažujem prácu chirurgov...
Je mi jedno, do akej miery si kto zohyzdí svoje telo. Ak s tým dokáže žiť on sám, prečo nie?
Teraz tu vypadám, ako veľký zástanca plastík, skalpelov, ale to, že by som si to sama nikdy nedovalila urobiť neznamená, že ma to trápi na ostatných. Odhovárala by som najlepšiu priateľku, povedala svoj názor cudzej osobe, no konečné rozhodnutie by nemalo byť na mne.
Ja som za prirodzenú krásu. Človek by sa mal cítiť dobre vo vlastnom tele. Prijímať sa taký, aký je. Môžete sa na ulici opýtať sto ľudí, pre každého je ten idol krásy niekde ide. A len ťažko uveriť, že medzi siedmimi miliardami ľudí by sa nenašiel niekto, pre koho by ste to boli vy!





Články, ktoré by vás tiež mohli zaujímať: 

Prečo ľudia nosia značky? | Obchodné značkovanie dobytka
Revolúcia v kráse| Photoshop by Adobé
Stereotypy a predsudky | o mužoch 
Stereotypy a predsudky | o ženách
Rovnosť, sebaklam a pocit nadradnosti | Bola iná než ostatní
Napíšte mi do komentára! Som zvedavá na vaše názory! :)
Je pre teba tvoj vzhľad dôležitý? Čo ty a kozmetika? Prirodzenú krása alebo aj upravenú? (Ne)Podporujete úpravy tela? Prečo? Čo hovoríte na dievčatá, ktoré sa nechali pretvoriť na bábiky? Aký je tvoj názor na Barbie,ako na hračku?
Vaša Magicforever alias Viallen

Menovky: ,