Halloween špeciál | Hororové anime, z ktorých vám prejde mráz po chrbte

Des, strach, zúfalstvo a úzkosť. Čo viac si môžeme priať, nie? Z nejakého dôvodu všetkých nás občas priťahuje strach. 

Obrazy plné krvi a zvraty, ktoré s nami pohnú aj v tom najpohodlnejšom kresle. Užite si svoju teplú perinu a následne miesto, kam sa skryjete, až vám dôjde, že sa musíte báť. Bez ďalších rečí, začneme rovno mojim top anime.

Vybrala som svojich top 5 anime+ bonus. 
Ak už sa odhodlám vyhľadať nejaký horor, siahnem na niečo, čo mi dodá ten pocit mrazenia, ktorý sa vám plíži na chrbte, zaujímavé psychologické úvahy a životné príbehy. Chcem veriť, že buď sa môže niečo z toho reálne stať, alebo naopak idem do fantastických svetov plných záhad a príšer.


Takže ktoré seriály vám predstavím?





Jigoku Shoujo (Hell girl)
"Peklo existuje, len a iba preto, že existujú ľudia..." 

 O čom je anime?
Počuli ste už o tom? Nie? Je to stará legenda. Vlastne skôr internetový žart...Vraj ak otvoríš o polnoci stránku a napíšeš tam meno osoby, ktorú nenávidíš, navštívi ťa dievča z pekla. Ale čo by ľudí donútilo byť tak zúfalými, aby si, želali pomstu výmenou za vlastnú dušu?

Prečo stojí za to si ho pozrieť?
Hell girl je jedno z najatmoferickejších anime, čo poznám. Mrazivá hudba a hlas malého dievčatka s prázdnym výrazom a smutnými očami. Každá pomsta vykonaná v mene inej osoby je jedinečná a desivá, desivejšia o to viac, keď vás Hell girl nechá nahliadnuť do života pomsteného aj po dohode. Naozaj sa v mene nenávisti oplatilo obetovať dušu? Prvé časti sú zväčša o tom istom, len iný príbeh, iní ľudia, no pozdejšie sa dostanete bližšie k odhaleniu samotnej Jigoku Shoujo a jej troch verných spoločníkov. Čo viac dodať ako: "Chceš vidieť ako vypadá smrť?"




Moje hodnotenie: 10/10


Death Parade 
"Život je veľmi zvláštna vec. Každý točí sám svoj úplne oddelený príbeh, ale všetky do seba zapadnú v zložitých špirálach. A nikto nevie, ako to dopadne..."

O čom je anime? 
Nie je to peklo ani raj, je to bar, kde sa hrá posledná hra vášho života, a len barman môže rozhodnúť o víťazovi. Ak chcete ísť do neba, musíte do stávky dať všetko, čo sa dá. No ako to spraviť, keď si nepamätáte zo života nič? Kým ste boli, ani to, že ste zomreli!

Prečo by ste ho nemali zmeškať?
Nádherné psychologické anime, ktoré vám nedá nič na ruku. Musíte si vybojovať každú informáciu, hádať a spájať príbeh, kým z toho nedostanete celkom pekný doják. osobne tu by som ocenila viac častí ako mala Hell girl. Pozorovať príbehy a povahy ľudí, pretože samotné vyvrcholenie, síce je nadmieru prekvapivé, mi prišlo omnoho zaujímavejšie... Nenechajte sa zmiasť úvodnou veselou piesňou, toto anime je pre myseľ, nie len na oddych.





Moje hodnotenie: 9/10


 Shiki
"Nechaj ma byť príšerou pod tvojou posteľou"

O čom je anime? 
Príbeh sa začína v malom meste Sotoba. Typická dedinka, kde všetci o sebe všetko vedia, najváženejší post zastáva miestny lekár a kňaz. V meste sa z ničoho nič začína šíriť prazvláštna epidémia a ľudia začínajú umierať za záhadných okolností. Presne v takomto zmätku sa do mesta prisťahuje Natsuno, pre ktorého sú všetci v meste beznádejní burani. Podobný názor zdieľa aj jeho stalkerka, ktorá však umrie na novú záhadnú chorobu. Natsuno ale nenachádza pokoj ani po jej smrti. Má pocit, že ho stále niekto sleduje. Ľudia sa nevracajú zo záhrobia! Alebo áno?!

Prečo nad ním pouvažovať?
Pre ľudí často označovaný ako veľmi dobrý počin o upíroch. Na mňa to zapôsobilo hlavne svojou atmosférou a zaujímavými postavami, no celkovo radím Shiki ako jedno k mála anime, čo si vôbec nepamätám. Krvavý kúpeľ na konci anime vás bude nútiť prosíkať nech to prestane, inak skôr vyvovláva napätie než strach. Na druhej strane je zaujímavé zisťovať, kto má naozaj právo zabíjať? A robí nás niečo lepšími než sú tie krvavé "zrúdy"?


Moje hodnotenie: 4/10




Kara no kyoukai
"Ruža bude vždy ruža. Nezmení sa na iný kvet len preto, že ju zaleješ inou vodou či zasadíš v špeciálnej zemi." 
 
O čom je anime?
Hlavná hrdinka Ryougi Shiki sa stane obeťou automobilovej havárie, kvôli ktorej skončí na dva roky v kóme. Keď sa konečne opäť preberie, zistí, že sa s ňou niečo stalo. Začne rozpoznávať zvláštne línie, ktoré pokrývajú všetko okolo. Tieto línie držia po hromade každú bytosť, vec a mnohokrát znamenajú život. Shiki tak získala obrovskú moc. Jednoduchým prerušením týchto čiar dokáže zničiť či zabiť aj samotného Boha. Ako to však býva, táto schopnosť si vyžiada tú najvyššiu možnú cenu.

Prečo váhanie neodpúšťam?
K tomuto anime vám nemôžem povedať nič viac než, že je iné. Výnimočné, nekonvenčné, úžasné, akčné, psychologický, no to tak, že pochopiť je ho vážne umenie. Odporúčam skúsiť. Kara no kyoukai je súbor niekoľko nechronologicky usporiadaných filmov, ktoré fungujú samostatne, no len spolu vytvárajú obraz o tom, o čo tam v skutočnosti ide. Ja som mala "šťastie" na zlý preklad a preto neodporúčam nikomu Shirai,  no toto anime stojí za to! Doteraz sa snažím nájsť niečo podobné, no nemyslím si, že sa mi to niekedy naozaj podarí...




Moje hodnotenie: 8/10

Another
 "Smrť nie je najmilšia. Je temná ako čierňava,ktorá siaha, kam až oko dovidí. A celej tej prázdnote si celkom sám. Áno, ale nie je tam zas až taký rozdiel od toho, keď si živý, nemyslíš? 

O čom je anime?
To, čo sa začalo ako krutý žart, teraz končí vraždami. Ak do triedy príde nový žiak a v triede chýba lavica, žiaci umierajú za záhadných okolností. Kouichi Sakakibara však svoju lavicu mal prichystanú, tak ako to, že počet nesedí? Jednoduchá odpoveď, medzi žiakmi sedí jeden, čo je mŕtvy!

Zaváhate? Umriete...
A nikdy neokúsite tú úžasnú atmosféru, nikdy neprídete na to, kto sa ukrýva medzi živými a hlavne skončíte na hromade, ako každý, kto tomu neveril. Another vám dá priestor dedukovať a koniec vás napriek tomu prekvapí! Another je jedno z najlepších mysterióznych anime, aké som kedy videla. Ja pravda, že nedokázalo vo mne vyvolať také silné emócie ako napríklad Jigoku shoujo, ale musím pochváliť úžasný príbeh s mysterióznou zápletkou... Ak túžite vedieť o Another viac prečítajte si RECENZIU: Another: Škola hrôz a nespútaného hororu


Moje hodnotenie: 7/10
 

Blood C
"Je to tak, sľúbila si to. Môžeš dodržať ten sľub až do úplného konca? Alebo ho porušíš? Všetko závisí na tebe, Saya"

O čom je anime?
Od určitého veku všetci prestávame veriť na rozprávky. Prestaneme si všímať monštrá pod našou posteľou, duchov chodiacich cez stenu, či hrozných ľudoopov žijúcich hlboko v horách. Saya však nemala to šťastie vyrastať pod touto hviezdou. Spolu so svojim otcom chránia svet od príbehu ľudožravých netvorov, ktoré sa u nás usadili pred mnohými stáročiami. Stvoreniami tak silnými, že jediná možnosť bola uzavrieť s nimi mier, ktorý stráži meč Goshinto v rukách mladých kňažiek. 

Ak strach nie je pravý, prečo ho neskúsiť?
Priznám, že Blood C nie je až tak hororové anime, no nemohla som si ho odpustiť. Je to dielo, ktoré napriek pochmúrnej premise ma dostalo späť na nohy a dokázala som sa opäť usmievať! Ak sa vám toto anime ešte nedostalo pod hľadáčik, isto si ho pridajte do zoznamu. Aj po rokoch mám naň priemne spomienky a dúfam, že budete mať aj vy! :) Ak by ste chceli vedieť o tomto anime viac, môžete si pozrieť moju RECENZIU:Blood C: Putojem v pasci nekonečnej noci




Moje hodnotenie: 8/10
 

Páčil sa ti článok a hľadáš niečo podobné? Skús:
Filmy|5 dôvodov prečo dať anime šancu...
Seriálové tipy | Filmy
Animáky z detstva. Pamätáte si ich ešte? | Filmy
Vianoce v rozprávkach. Na čo sa vždy tešíme? | Filmy

Napíšte mi to do komentára! :) Teším sa na vaše názory!
 Zaujal ťa výber? Poznáš alebo si videl/a niečo z toho? Aký by bol tvoj halloweensky tip? Čo by si odporučil iným a prečo?
Zvykneš sleduješ aj takéto hororové anime?


Menovky: