Hriešny človek zvaný knihomoľ




Knižné prehrešky, smilstvá v mojom živote. Nech mi to mocnosti odpustia. Som iba človek. Trpím siedmimi smrteľnými hriechmi, ako každý. Príďte! Buďte mi sudcami a nech hodí do mňa kameň ten, čo je sám bez viny! Prečítajte o tých najhriešnejších ľuďoch na svete- Knihomoloch! Čo vy si myslíte, že je to hlúposť? Vy ste odlišní? Nefandite si! Ale pozor, ak sa presvedčíte, už sa tej predstavy nezbavíte...



1. Pýcha
Zdobíme si poličky, fotíme obrázky a vychvaľujeme sa nimi na blogoch. Áno, takí sme my strašní! Pýšime sa knižnými novinkami a krásnymi obalmi našich kníh. V škole každý vytiahne mobil, ja z tašky vyberiem knihu a nechám ich škodoradostne hádať. Počujem ten šepot, vidím začudovaný pohľad nad tou divnou hranatou vecou v mojich rukách. Len sa záhadne usmejem a prevrátim na nasledujúcu stranu. Muklovia! Nikdy neodhalia tajomstvá za hranicami ich sveta...

2. Chamtivosť
Naše najväčšie prekliatie! Nikto nás nedokáže zasýtiť. Žiadny spisovateľ neschladí náš chtíč a neraz ho umordujeme k napísaniu ďalších a ďalších dielov. Police nám prekvitajú knihami, tisnú sa jedna vedľa druhej až pod ich váhou praskajú poprehýbané skrine. Lenže to nestačí! Chceme stále viac a viac. Pravidelne brázdim internetové kníhkupectvá, obchody a knižnice, aby som ich zachránila od samoty, studených a vlhkých skladisk, kde každá sníva o šťastnom osude a novej rodine.

3. Závisť
Najviditeľnejší hriech knihomola. Vidíte koľkí sa každý mesiac na blogu sťažujú, že peňazí je málo a kníh veľa? Potom zahlcujú svet Wishlistmi a Chvástačkami nových titulov. Doslova vám predkaladajú: "Žiarli, ja si ju prečítam prvý!" Netrpezlivo surfujú medzi sebou, aby im neunikol žiadny príbeh.

4. Hnev
Trhám, hryziem a zosielam kliatby na všetky vydavateľstvá, ktoré sa po čase rozhodnú stopnúť nejakú sériu, lebo je údajne neúspešná! Pichám špendlíky do bábik ľudí, ktorí mali tú opovážlivosť znetvoriť moje knihy a nadávam spisovateľom, pretože si nevedia pohnúť zadkom. Usmrcujeme pohľadom spolužiakov pri otázkach typu: "Čo to čítaš? Je to dobré? Ten goodreads je niečo na knížky? Povieš mi o čom je povinná literatúra?"

5. Smilstvo
Asi najsilnejší hriech spomedzi siedmich. Nemyslela som, že niekto tak slušný ako ja sa stane takou nevernicou. Áno, pácham smilstvo. Občas aj s dvomi, tromi naraz! Chlípne si vyberám  podľa chuti a momentálnej potreby. Beriem cudzie knihy do postele. Fantasy, krimi, psychológiu. Nikdy neviem, kto ma momentálne uspokojí...

6.Obžerstvo
My, knihomoli, máme tú najhoršiu možnú etiketu. Hlceme do seba príbehy vždy a všade! Uskrávame z drobných tajomstiev kníh, a keď sa do nich zamilujeme niekedy ich žerieme doslava celé série, dokonca aj ich autorov! A náš apetít? Ani nespomínajte? Žalúdok dobrého knihomoľa bude väčne skučať od nespokojnosti a pýtať viac...
 
7.Lenivosť
A toto je ďalší smutný fakt, ktorý si musí pribustiť každý z nás. Sme lenivci! Niekedy nie len na čítanie, ale aj v prispievaní recenzií, ohlasov, v sledovaní obľúbených autorov. Niekedy dostatočne na to, aby sme si našli aj inú zábavku v okolí. 



Páčil sa vám článok? Pobavili ste sa? S ktorým hriechom sa najviac stotožňujete? Máte hriechy knihomoľa? Čo by ste povedali vy osobe ako čitateľovi? Máte pri čítaní nejaké zlozvyky?
Napíšte mi to do komentára!

Chceš si prečítať viac? Autorka ti radí: 
Knihy, ktoré uvidíte vo filmovom prevedení | Books
Rady ako si zaručene nájsť čas na čítanie-Nájdi si čas na čítanie! | Books 
Prečo by sme mali čítať knihy? Otázky a odpovede-Prečo čítať knihy? | Books 
Books | Podčiarkovianie a písanie do knihy- čin s následkom trestu smrti? 


Ďakujem každému, kto si nájde čas na okomentovanie tohto článku :) Ste moja najväčšia radosť a pomáhate tomuto blogu rásť! Ak máte google+ využie ten. V komentári mi môžete zanechať odkaz na váš blog a tak sa ešte zaručene stretneme!

Vaša priateľka, Viallen! 

Menovky: ,