Skúška životom | O tom, čo zostáva nevypovedané (Stephen Grosz)


Vydavateľstvo: CPRESS
Počet strán: 240 strán
Žáner: Psychoĺogia / Motivačná literatúra / Zo života


Skúška životom je o obyčajných ľuďoch ako ste vy či ja. Ženách, manželkách, otcoch, právnikoch, robotníkoch. Všetci sme rozprávačmi príbehov- vytvárame príbehy, ktoré dávajú nášmu životu zmysel. Nestačí ho však povedať. Musí tu byť niekto, kto si nás vypočuje. Táto kniha je o stene. Je o našej túžbe hovoriť, chápať a byť pochopený. Je tiež o počúvaní jeden druhého nie pomocou slov, ale vďaka medzerám medzi nimi. Stephan Grosz väčšinu života strávil počúvaním iných, teraz vám predkladá zbierku tých najzaujímavejších príbehov, ktoré tvoria mozaiku zvanú svet.
Za recenzný výtlačok ďakujem Albatros Media 
Knihu si môžete zakúpiť na e-shopna Tomto odkaze (klik)
 
Napriek tomu, že som vďaka knihám preskúmala už mnoho svetov, práve ľudia sú tí, čo ma nikdy neprestanú fascinovať. Málokto dokáže pochopiť moju záľubu v psychológii. Chcem vedieť ako ľudia myslia, snažím sa pochopiť ich, zistiť ich pohnútky. Napriek tomu nikdy som nedokázala veriť psychiatrom. Vždycky si pomyslím, že pod tým pláštikom miloty a priateľstva sa ukrýva len nútený záujem, peniaze a práca. V Groszovom prípade sa tak nestalo. Dokázal si ma získať a v pustiť do svojho života. Konečne som v nejakom psychoanalytikovi videla viac, ako chlapa sediaceho pri pokusných králikoch, videla som v ňom muža so skutočným záujmom a obavami, či jeho vlastné problémy nepresúva do pacientov. Rozpráva o láske, zmenách, ľuďoch, ktorých milujeme a klameme do očí a jeho ústami sú práve jeho pacienti.

Zo začiatku ma desilo, že Stephen Grosz, v snahe zachovať lekárske tajomstvo, pomenoval niektoré postavy ako slečna A, profesor B, pani C. Bála som sa, že by ich príbehy na mňa nemusela mať ten správny vplyv. Predsa len, meno v nás vzbudzuje dôveru. Predstavíte si pod ním tvár, postavu, niekoho do koho môžete vložiť život, ale nestalo sa tak. Groszové príbehy sú jednoduché, elegantné a tak úprimné, že by mohol rozprávať o vašich susedoch, starých rodičoch alebo dokonca o vás samých.

„Chcem sa zmeniť, ale nie ak to znamená podstúpiť zmenu,“ povedal mi raz pacient v čistej nevinnosti. Keďže mojou prácou je pomáhať ľuďom zmeniť sa, táto kniha je o zmene. A keďže zmena a strata sú hlboko prepojené-neexistuje zmena bez straty- práve strata sa neustále v tejto knihe objavuje ako jej ústredný motív.“

Napriek tomu, ako sa táto kniha prezentuje, nepodáva žiadnu reálnu pomoc. Neodhalí vám vaše skryté ja. V podstate nám odhaľuje to, čo už všetci dávno vieme. Že za našim konaním sa skrýva niečo viac. Možno niečo nevypovedané z detstva, hlboko zaryté slová, naše vlastné prehrešky... Trochu mi vadilo, že niektoré z príbehov ostali nedopovedané a autor necháva koniec na každom z nás. Naopak som veľmi oceňovala, ak posledné vety boli venované budúcnosti a stretnutiam po rokoch. Skúška životom nie je určená, pre tých, ktorí chcú pri čítaní uniknúť z reality. Je tu pre tých, ktorí sa naopak snažia viac pochopiť a vziať osud do vlastných rúk. Určite ste si už niekedy pokladali otázku: „Prečo to stále robím?“ Možno to nie je vhodná kniha na nedeľňajšie posedenie pri káve, ale ak patríte k tím, čo sa radi zamýšľajú a objavujú nevypovedané, Skúška životom vás viac ako len zaujme...

Čítali ste niekto túto knihu? Aký je váš názor na ňu? Ktorý príbeh sa vám  páčil najviac/najmenej? Ako hodnotíte moju recenziu? Napíšete mi to do komentára! :)
 


Knihy, ktoré by vás tiež mohli zaujímať:
O sile našich mĺkvych spoločníkov:Ticho- Susan Cainová | Mĺkva sila introvertov (recenzia) 
Čarovný príbeh dobrého srdca a odvahy:Anjel- Cliff McNish ( recenzia )
Zatiahnutá obloha, potom farby, až nakoniec ľudia. Najlepší príbeh storočia- Zlodejka kníh-Marcus Zusak | Slová majú život (recenzia) 
Epilóg pre záujemcov: Ako každý pondelok, opäť je tu knižná chvíľka! Dnes je to Recenzia na Skúšku životom. Dúfam, že sa vám páčila. Ak áno, nezabudnite mi zanechať nejaký pekný komentár. Ak chcete dostávať novinky z blogu, prihláste sa na odber cez GFC,  Google+ alebo bloglovin.  Teším sa na vás pri nasledujúcom článku a zatiaľ sa majte!
Vaša priateľka Viallen

 

Menovky: , , , ,