Seriálové tipy | Filmy

Vitajte pri novom tipe článku, ktorý by som sem (vrámci možností) chcela zaviesť každý týždeň. Momentálne moja najpravidelnejšia činnosť je sledovanie seriálov a anime. Viete, na čo som prišla? Že mi vlastne nikto nevedel poradiť, čo je dobré. Milujem písanie recenzií, no i ja som dosť lenivá na to, aby som ich všetky čítala, takže to skúsime trochu inak. Užite si prvý seriálový špeciál!

Vybrala som pár seriálov, ktoré sledujem. Rozhodla som sa ich zasadiť do jednotlivých kategórií, od tých najlepších, najzamotajnejších až po utrpenie, pred ktorým vás chcem varovať. Je to prvý pokus, takže ocením, keď mi napíšete ako sa vám podobný štýl článkov páči. Nabudúce to zas vezmem z inej strany, tak uvidíme...


Ktoré seriály vám predstavím?

Flirtovanie s mozgom  
(seriály u ktorých sa zapotíte) 
Prvú kategóriu som spravila pre tých, ktorý by pri sledovaní radi, okrem vyvaľovanie sa, zapojili aj tie tri zvyšné mozgové bunky. Spracovanie BBC Sherlock som sem zaradila ako jeden z mojich obľúbených seriálov. Priznám sa, že to nebola láska na prvý pohľad, ale som rada za hocijaký zázrak, ktorý ma k tomuto seriálu opäť priviedol. Sherlock je typický sociopat, génius bez záujmu o ľudské bytosti, sarkastický, bezohľadný, rád sa s ostatnými zahráva a zhadzuje ich. Proste chlap akého musíte mať, nie? :D Možno vás sklamem, pretože Sherlock nie zas tak typycká kriminálka. Málo krvi, žiadna premúdrená blondínka, ale príbehy so skvelou zápletkou, kde sa po fragmentoch budete posúvať k cieľu. Takže, okrem skvelých postáv sa môžete tešiť na skvelé vraždy a dokonalý humor!

 


Vždy očakávaj neočakávané 
 (Seriály s nepredvídateľným dejom) 
Na svete existujú iba dva typy ľudí: tí, čo už podľahli kúzlu Hre o tróny a tí, ktorí sa na to ešte iba chystajú. Ak aj nepatríte k tej prvej skupine isto ste o tejto sérií aspoň počuli, takže nejaké väčšie spoilery, na aké ste už narazili tu nehrozia. Čo je tak o tejto sérií známe? Umieranie hlavných postáv! Áno, tu je to bežné. (Čo čakať, keď naše heslo je All men must die) Sex, krv a rock n roll a násilie? Viac ako pravdepodobné...Prečo si teda pozrieť Game of thrones? Ak máte pocit, že niečo viete, nikdy to nie je pravda. Ak sa cítite bezpečne, nezabúdajte, zima sa blíži. A s ňou intrigy, Bieli chodci, príšery, chlapi (neuveriteľne krásni, obnažení chlapi!) v lesklej zbroji postriekaní krvou. Mám zvrhlý vkus...

Práve toto je dôvod prečo milujem historické seriály. (Samozrejme okrem plátna nabitého testosterónom, zbraňami a plášťami. Ježiš, ja milujem plášte!) Okrem napätia v každej časti je tu zas výnimočný hlavný hrdina, ktorého obdivujem a nenávidím zároveň. Plus som objavila hrdinku, ktorú si môžem brať za vzor. Vikingov by som prirovnala k takej slabšej verzií Game of thrones. Bez toľkého sexu a krvi- aj keď stále jej je tam dosť, čo znamená, že ak ste alebo nie ste fanúšik, bude sa vám tento seriál páčiť.



Spravodlivosť nikdy neminie cieľ!
(seriál o hrdinoch a hrdinkách)
Oliver Queen sa po piatich rokoch trosečníka vracia do rodného mesta, kde vyhlasuje vojnu proti zločinu. Je odhodlaný napraviť krivdy, ktoré spáchal jeho otec a zničiť každého, kto by mu odporoval. To celé mu komplikujú rodinné tajomstvá, bývalý najlepší priateľ a životná láska, ktorú už raz zranil. Či stojí za to? Z môjho pohľadu je to tak pól na pól. Arrow má dobrý príbeh, neočakávané zvraty a zaujímavé prechádzanie medzi minulosťou k prítomnosti. To vystrieda vlna umelej akčnosti aj predvídateľnosti (áno, bohužiaľ) a po pár minútach opäť zlom. Osobne mi skôr vadia charaktery postáv. Čo tiež nemôžem povedať jednoznačne, lebo zatiaľ, čo niektoré by som na rukách nosila, iným chcem napľuť do tváre a pridať pár faciek. Napriek tomu si myslím,že by ste Arrowovi mohli dať šancu. Práve tie zvraty sú dôvod, prečo ho chcem vidieť aj ja.



Tam, kde to išlo od zlého k horšiemu
(seriály, ktoré si to dokázali pokašlať alebo som čakala viac)
Upírske denníky sú pre mňa z istého hľadiska výnimočné. Tento seriál som pozerávala ešte so svojim ocinom (s tým, že ho to vážne zaujímalo!). Lenže séria po sérií je to...No. Ako pád z útesu. Stúpa a stúpa a až narazí na kameň, pošmykne sa a už nevstane. Posledné série som ani nedopozerala. Nezaujíma ma, ako to skončí. Mohlo to byť fajn, keby miesto jednej Eleny neboli štyri, Stephanovia dvadsiati a polovica postáv nevstáva z mŕtvych, akoby sa nechumelilo. Prepadák, prepadák, prepadák.

 
Ak ste získali pocit, že mi stačia v seriály nahí chlapi (a moje pláštiky), mýlite sa. Historické seriály milujem, ale sú veci, ktoré ani pláštiky nezachránia. Nudný a otravný dej. Spartaka ma donútila pozerávať kamoška a ja som si nenechala újsť jedinú príležitosť skritizovať každú scénu a každý detail, ktorý sa tam našiel. Autori stavili na prúdy digitálnych vnútorností, krvi a kopec ďalších nechutností, čo robia tento seriál ešte trápnejší. Mám rada historické seriály na úrovni! Nula bodov!



A žili...nikto nevie ako!
(seriál, ktorý nikto nikdy nedokončí)

Dracula je príbeh, ktorý ma nikdy neomrzí. Je jedno, aké (a koľko) verzie spravia, som za to, že neexistuje nič, čo by ho mohlo pokaziť. Asi si teraz hovoríte, že príde ale a obrovská výnimka. Nie. Seriálový Dracula je rovnako dokonalý. Alexander Grayson alias Dracula (kombinácia Tesly a anglického gentlemana) spolu s Van Helsingom sa snaží nájsť liek proti vámpirizmu a zničiť organizáciu Draka, ktorá ho pripravila o všetko. Chybou je, že asi pre nedostatok sledovanosti skončil otvorený bez pokračujúcej série. A preto ho radím sem. Stojí za pozornosť, no pripravte sa na to, že vaša fantázia a dohady, možno nejaký to fanfiction, vám bude musieť pri závere tejto série vystačiť.


Pre všetkých Nerdov sveta
(seriál, ktorý nemusím predstavovať)
Máte radi komiksy, hry, superhrdinov a inteligentný humor? (Čítaj:Nerd tag | o Adminke) Tak potom isto milujete Teóriu veľkého tresku, rovnako ako ja! Milujem ho, lebo presne nejak takto to naozaj funguje! Často aj nenápadná narážka na kvalitu nejaké filmu mi pripomenie, aké je to trefné. Pohľad na ľudí, ktorý majú radi "mimoňské veci." Je pravda, že pribúdajúcimi sériami mi príde, že už to nie je, čo to bývalo, ale ešte stále ma niektoré veci (aj po 50-tom zhliadnutí) dokážu schuti rozosmiať.


Objav minulého roka 2014
K tomuto seriálu mám silný vzťah, pretože sa mi k nemu viažu spomienky na úžasný víkend strávený mimo domova. Neviem či by som naň dokázala podať nezávislý názor. Sleepy Hollow je robený podľa starej legendy, ktorá už bola predlohou aj filmu. O jazdcovi bez hlavy, ktorý zabíja ľudí a snaží sa nájsť vlastnú hlavu. Zatiaľ, čo film je horror, seriál sa skôr uberá mysterióznym smerom záhad, príšer, vyšetrovania a kúsku mágie a histórie.


Najväčšie prekvapenie
(seriál, ktorý ma veľmi prekvapil)
Bude v poriadku ak poviem, že ani po skončení siedmej série na to nemám vlastný názor? Vážne nedokážem povedať, či sa mi to páčilo alebo nie! Knihu som rezolútne zamietla. (Čítaj:True Blood- Pravá krv - Charlaine Harrisová (recenzia))A tu? Videla som všetky série a tento seriál je...Iný. Ak máte už po krk zlatučkých a milučkých upírikov, môžem vás aspoň trochu potešiť. Tu žiadny nablýskaní Edwardovia nie sú. Pretože toto je svet beštií a krvilačných zrúd prahnúcich iba po jedinom: užiť si s ľuďmi, ako sme my, a potom sa rýchlo vypariť. V tejto knihy neexistujú žiadne morálne zásady, hlavne nie pre túto sortu vyvolených. Takže ak ste si predstavovali upírov, ako jedincov závislých od sexu a krvi s pekným pohárov vína v ruky, možno vás to chytí.

 Aké seriály radi sledujete vy? Poznáte/ (ne)páči sa vám niektorý z mojich navrhnutých? Čo viete na seriály oceniť a naopak nenávidíte? Aký žáner najčastejšie sledujete? Hľadáte skôr kratšie alebo vám nevadí aj 5 až 7 sérií? Myslíte si, že čím viac sérií, tým viac seriály upadajú? Teším sa na váš názor! :)

Páčil sa ti článok a nevieš kam ďalej? Skús:
Zoznam toho, čo príde tento rok-Najočakávanejšie filmy 2015 | Filmy  a toho, čo ste možno prehliadli Fantasy a Sci-fi filmy 2013| Moja Top-10
Animáky z detstva. Pamätáte si ich ešte? | Filmy 
Pre knižných fanúšikov-Knihy, ktoré uvidíte vo filmovom prevedení | Books 
A samozrejme nezabudnite na Recenzie filmov a Anime


Epilóg pre záujemcov: Ako? Páčilo sa vám? Chcela som tu zas skúsiť niečo iné (keby som tak otvorená bola aj v živote...). Budem rada za každý váš komentár a podporu. Ak ste tu prvýkrát, a náhodou som vás zaujala, môžete sa skúsiť prihlásiť na odber na GFC, bloglovine a google+. Budete tak mať prehľad o všetkom, čo sa tu udeje. Podobné články nájdete v rubrike Zaujalo ma a Filmové novinky. Teším sa na vás zas nabudúce, zatiaľ sa majte!

Vaša priateľka Viallen

Menovky: , ,