Neferetino prekliatie | Recenzia knihy

Dcéra bez matky, hviezda bez svetla, Temná veľkňažka, odvrátená strana mesiaca. Už dávno tu nebola postava, ktorá tak uchvátila knižný svet. Mnoho fanúšikov sa pýtalo, aká bola vlastne Neferet, než sa pridala na stranu Temnoty? Odpoveď na túto otázku priniesla už tretia novela k Školy noci- sídla, kde sa Nyxini vyvolení stávajú tvormi noci. Tentokrát sa však presunieme o pár storočí dozadu, k obyčajnému životu ľudí. Presnejšie do sídla v Chicagu, kde vyrastá šestnásťročná Emily Wheilerová, budúca Temná veľkňažka, a nič netušiac čaká na svoju premenu.

"Toto nie je denník. Protiví sa mi už len samotná predstava, že by som si spisovala svoje myšlienky a činy do zamknutej knihy, skrývala ich ako nejaké vzácne klenoty. Viem, že moje myšlienky žiadne vzácne klenoty nie sú. Začínam mať podozrenie, že moje myšlienky sú celkom šialené. A preto cítim potrebu ich zaznamenať. Snáď, až si ich raz, niekedy v budúcnosti, budem opäť čítať, prídem na to, prečo sa mi dejú tak strašné veci.“

Pre tých z vás, ktorí už mali to potešenie so Školou noci, vedia, aký osud čaká a neminie našu Neferet. Prevraciate stranu na stranu a vkrádate sa do najhlbších myšlienok šestnásťročného dievčatka, ktoré len nedávno prišlo o matku a na jej plecia padla obrovská zodpovednosť. Otec v nej čím ďalej, tým viac vidí svoju bývalú manželku a núti ju, aby ako nová pani domu zaplnila miesto svojej zosnulej matky. Spaľujúce pohľady svojho otca, ktoré cíti na každom kroku, ju vedú k tým najhorším obavám. Jej jediná možnosť úniku sa javí v manželstve s miestnym boháčom, Arthurom Simptonom. Bude však pre ňu tento zväzok spasením alebo ešte väčším prekliatím?

Neferetino prekliatie je pre mňa jedna z najočakavánejších kníh tohto roku. Ako ste si už asi všimli, na rozdiel od Školy noci, je písaná vo forme denníka. Nie som práve nadšenec podobného štýlu, ale musím uznať, že autorky si dali nemalú námahu, aby vás dostali k našej hrdinke čo najbližšie. Jazyk je omnoho inteligentnejší než u Zoyinej série. V charakteroch nečakajte žiadne prevratné bum. Každá z postáv vám so seba ukáže len to najzákladnejšie, aby mohla aspoň do akej- takej mieri existovať.
Čo by som trochu vytkla, je, že od samotnej knihy som očakávala trochu viac. Keďže zápletka bola prezradená už v prvom diely Školy noci, dúfala som v niečo šokujúcejšie. Na druhej strane, kniha je veľmi dobre čitateľná a vďaka svojej dĺžke a plynulosti je vhodná aj pre menej skúseného čitateľa. Najzaujímavejšie bolo pre mňa sledovať vývoj Emilynej osobnosti. Zo strany na stranu sa stávala nie len ženou, ale aj novým človekom. Nevinnosť sa postupne premieňa na tvrdú schránku ctižiadosti a odhodlanie získať si postavenie v dobe, ktorá ženám nepriala. Behom niekoľkých mesiacov dospela tak, že by jej mnohé dnešné dievčatá mohli závidieť. Okrem toho knihu dopĺňajú nádherné ilustrácie, čo je v literatúre pre mládež celkom príjemná novinka.

Ak aj nie ste práve fanúšikom tejto upírskej série, radila by som vám dať jej šancu, aspoň na oddychové večerné čítanie. S pôvodnou sériou toho nemajú veľa spoločné, takže verím, že by ste si v nej dokázali nájsť to svoje. Naopak, verní fanúšikovia budú určite nadšení. Celé dielo je totiž aj akýmsi introm Odhalenej , ktorá vyšla začiatkom tohto leta, takže sa určite máte na čo tešiť.

Bonus

Recenzia je písaná pre portál Čítaj.to Páčila sa vám recenzia? Ak áno, môžete mi ju ohodnotiť na officiálnej stránke. Tiež dúfam, že sa mi v článku nezabudnete vyjadriť komentárom. :) Čítali ste už túto knihu? Zaujala vás? (Ne)Máte radi sériu Škola noci?
Zaujala vás táto kniha? Mohla by sa vám páčiť aj:
Svet anjelov a chimér v -Dcéra dymu a kosti-Laini Taylorová (recenzia)
Draky medzi ľuďmi v knihe od-Rachel Hartman-­ Serafína: Skrytá tvár
Príbeh dievčaťa s neuveriteľným osudom-Anjel- Cliff McNish ( recenzia )

Epilóg pre záujemcov: Pondelok sa zas hlási. Ani ja tým nie som nadšená, no po ťažkom dni príjemná kniha bodne! Recenzie tu dávnejšie neboli a tak tu konečne máme túto. Ak sa páčila, dajte o sebe vedieť v komentároch! Ak chcete vedieť o každej novinke All dreams are real odporúčam sa prihlásiť na odber cez bloglovin a google+ alebo GFC. Želám pekný týždeň a uvidíme sa pri ďalšom článku! :)

Vaša priateľka Viallen (Magicforever)

Menovky: , , ,