Prečo ľudia nosia značky? | Obchodné značkovanie dobytka

Ja nechcem byť ovca!
Všimli ste si koľko ľudí vám hovorí o odlišnosti? Koľko hlása, že on je iný a chce taký byť? Ja vraj móde nerozumiem, dokonca ani štýlu alebo individualite, keď si spolužiačka zabije podväzky a modrú zimnú bundu, poskladanú, akoby z výstrižkov novín, pretože oblečenie má znázorňovať jej osobnosť. Lenže povedzme si úprimne, koľko ľudí prešlo dnes okolo vás, za ktorými ste sa otočili? Alebo si ich aspoň zapamätali kvôli oblečeniu?
Druhá vec sú značky a nepochopiteľný stereotyp, že keď k šatám pridám ešte päť núl, tak z ich krásy musím padnúť na zadok...

Šaty robia človeka. Nahí ľudia majú malý, alebo žiaden vplyv na spoločnosť. (Mark Twain)

Ani neviem, ako to u mňa vniklo, ale všímam si, že mám strašnú averziu k všetkým značkám.
Mama ma dnes nanútila ísť do nejaké športu, vraj si mám vybrať nejaké tričká, čo mi aj vydržia. Rozhliadla som sa po obchode a mala som chuť sa zvrtnúť na päte a zutekať preč. V mojom veku kupovať značkové veci príde nepraktické- no, rásť už neporastiem (na tom som stará krava)- ale ešte stále mám chuť obmieňať trochu šatník. Nie jednu vec vlastniť do konca života.
Navyše, väčšina tých vecí mi (výzorom) príde, ako odkúpená zo secondhandu, len s prišitou nášivkou.

Kupujme, je to drahé!
Ľudia sú od prírody súťaživí. Chcú svetu ukázať, na čo všetko majú. Nevravím, že je to tak u všetkých, ale väčšina detí z bohatších rodín chce naozaj len dokázať, koľko peňazí doma skladujú. Keby som to tak vnímala len ja, pochopím, že by ma niekto napadol, že iba žiarlim, lebo na to možno nemám, ale keď ich každý ohovára, čo to majú zas na sebe, ako sa to k sebe vôbec nehodí, príde mi to na zamyslenie.
Faktom zostáva, že oblečenie vás nikdy neurobí lepšími a hodnotnejšími ľuďmi, aj keď budete na sebe nosiť kožu za tri milióny a parfum od známej televíznej hviezdy.
Ešte väčšia hlúposť mi príde, že ľudia sa vlastne dobrovoľne stávajú živými reklamami pre nejakú značku, a k tomu za to aj sami platia. Nebýva to normálne naopak? Originalita? Pche! A ako, keď obchodníci nás značkujú a my sa sami pridávame do stáda?
Nedávno som dokonca čítala článok, aké najzvláštnejšie mená, dávajú rodičia svojim deťom. Chlap sa k tomu vyjadril, ako v londýnskom autobuse počul ženu oslovovať svoje deti- jedno jedno Dolce a druhé Gabbana....

Kvalita vs. šmejd
Väčšina z vás si tu, podľa mňa, už poriadne dlho brúsi zuby, aby ste mi mohli chrstnúť do tváre: "Ale značkové veci sú kvalitnejšie. Kúpim to niekde u číňana a o týždeň sa mi to rozpadne."
Áno, aj nie. Kvalitu nájdete všade, ak viete hľadať. Mne napríklad čínske topánky (na zimu) držia už dobré tri roky. Ošúchané, zodraté a nedokážem sa ich vzdať, lebo viem, že kúpiť dobré topánky je zázrak. Hrejú, neprepúšťajú. Zato jedny značkové, za ktoré som sa ich pokúsila vymeniť, sa mi rozpadli po týždni. Domov som prišla s vlastným jazierkom a pri reklamácií ma ešte obvinili, ako si dovoľujem v zimnej obuvi chodiť po snehu!

Je to krásne,veď je to značkové.
Poznáte to. Baby občas potrebujú povzbudiť. Počuť, že nám to pristane a sme krásne. Ale niekedy musíme mať aj niekoho, kto nám povie pravdu.
Táto ošemetná úloha v skupine prischla mne.
Rada ľuďom hovorím pravdu, kritizujem a nebojím sa povedať zlé veci aj ľuďom, ktorých si vážim a milujem, ak ich považujem za správne.
Preto, ak si spolužiačky nie isté, prídu si po radu za mnou (aj skrz moje upozornenia, že móda ma vôbec nezaujíma a musia to brať aj s rezervou). Nemyslite si, že sa teraz nejako vyťahujem. Vlastne ma to dosť desí, lebo nikdy neviem, kedy si zmyslia, že ich chcem len uraziť a som na nich hnusná.
Najviac ma však zarazila reakcie jednej z nich, ktorá sa na ohradila: "Ale veď to je Vans!"
A to ti snáď zaručuje, že ti to bude sedieť?

Krása je nevyčerpateľný prameň radosti pre toho, kto ho vie odkryť.

Ľudia by podľa mňa mali nosiť, to čo sa im naozaj páči, a čo im pristane. Nebrať ohľad na druhých, ceny, značky. To všetko je nepodstatné. (Hah, aké bolo jednoduché zhrnúť tak dlhý článok pár slovami).
Možnože keby v tomto mali ľudia na svet pohľad viac, ako ja, neboli by treba uniformy. Nemuseli by na školách zakazovať prejavovať sa, nosiť veci, čo sa nám páčia.
Svetu vládne menšina bohatých, lenže uvedomte si! Priemerných a podpriemerných je vždy viac! A ak by sa ešte aj vo "vyššej vrstve" nájdu normálni ľudia?
Stačila by jednoduchá odpoveď na otázku, prečo nenosím značkové veci- Lebo ja nie som zviera, aby si ma značkovali!


ČLÁNKY,KTORÉ BY VÁS TIEŽ MOHLI ZAUJÍMAŤ:
Môj pohľad na dnešnú krásu: Revolúcia v kráse- Photoshop by Adobe
Čo nás v živote obmedzuje?- Živly,ktoré nás zväzujú
Z oblečenia až ku Šikanovaniu

Súhlasíš so mnou, alebo ti príde, že len z toho robím priveľkú vedu? Aký je tvoj názor na značky? Uvažoval si o tom už niekedy? Máš nejakú obľúbenú značku, na ktorú nedáš dopustiť?
Sú podľa teba značkové veci lepšie než normálne?
Bol/a si svedkom šikany kvôli oblečeniu?
 Čitateľom od Viallen: Starší návštevnici už možno spoznali, že starší príspeok. Napísala som ho  27.októbra 2013 pre starý blog. Text ostal nezmenený. Napriek tomu verím, že sa vám páčil. Ak áno, nezabudnite to vyjadriť v komentároch. Teším sa na vaše názory. Taktiež ma môžete podporiť cez 1+. Ak ste tu prvýkrát, podobné články nájdete v rubrike Odlišné názory. Ak už nechcete zmeškať žiadnu novinku z All dreams are real, prihláste sa na odber cez google+ či boglovine. To je odo mňa zatiaľ všetko. Všetkých zdravím a majte sa!

Vaša priateľka Viallen

Menovky: