Čo vás v škole nenaučia? | Odlišné názory

Po asi najúmornejšom mesiaci si moja hlava začala robiť divy. Odmietla počúvať, prestala vnímať a tak trochu upadla do šedi. Stana za stranou a poznámka za poznámkou ma donútili uvažovať: „Čo vo svojom živote robíme zle?“ Sedíme nad nepodstatnými blbosťami, tlačia nám do hlavy všetkým to isté, akoby sme mali spolu skončiť na rovnakom smetisku dejín. To je čaro gymnázií. No napriek tomu, akú školu by ste vychodili, žiadna vás nenaučí jednu z nasledujúcich vecí...
1, Sebaobranu
Miesto toho, aby k nám do školy každoročne chodil policajt a rozprával o nebezpečenstvu, ktoré nás môže stretnúť na ulici, akoby sme nemali chodiť zmaľované a s krátkymi sukňami by proste stačilo niekoľko lekcií sebaobrany. Ja viem, že ešte aj medzi dievčatami sa nájdu také, ktoré potom vyhlási: "Keď chodí takto oblečená nech sa nečuduje..." Nedá sa povedať, že do istej miery nesúhlasím, ale sme v dvadsiatom prvom storočí a ženy sa majú báť výjsť na ulicu? Nedajme sa vysmiať.

2, Ako sa uchádzať o prácu
Mnoho školákov dokončí vysoké či stredné školy a nemá poňatia, ako ďalej naložiť so svojim životom. Ako sa mám obliecť? Čo všetko na pohovor potrebujem? Ako spraviť ten správny dojem? Peniaz ma na svete desia. Obyčajný papierik. Na čítanie, na záchode, na platenie. Ale tento je pre mňa dôležitý, lebo má správnu farbu a hlavu premúdreného típka...V škole vás naučia citovať najrôznejších básnikov, no myslím, že práve to vám pri pohovore nepomôže.


3, Nešikanujte biflošov, možno pre nich budete pracovať. Nesmejte sa z trojkárov, možno vám budú šéfovať.
Alebo moje zlaté pravidlo, neberte školu až tak vážne. Pred pár rokmi by som sa za podobné slová hanbila, no začínam si uvedomovať, že škola mi v žiadnom smere neposkytuje to, čo pre život potrebujem- až na jediné. Hárok papiera s mojim menom a titulom, poprípade známka a povrdenie, že som úspešne zmaturovala a dokončila tak strednú školu. Škola je systém, kde nás všetkých hodnotia jedným merítkom. Ak sa držíte tej populárnej teórie, že sme každý iný a jedinečný, asi vás nesklamem, keď vám poviem, že známka neodzrkadľuje to, čo máte v hlave (a to k vám hovorí jednotkárka). 

4, Hľadanie partnera
Možno ešte pre extrovertov je to celkom ľahké. Nájdu miestny bar, oslovia pár ľudí a nájdu si partnera, partiu alebo ľudí, s ktorými môžu tráviť čas mimo školy. Ale ak hľadáte miernu romantickú dušu, niekoho, s kým bude noci tráviť rozprávaním sa pri krbe či v tichosti s ním/ňou sledovať telku, nechoďte na diskotéky ani do barov. Je to úplne zbytočné...



5, Neexistuje len jedna cesta. Nájdite si tú svoju. 
Princíp matematikov- existuje len jedna cesta. Ak nemáte práve šťastie, učiteľ vám hodí postup a povie, že takto sa počíta každý príklad. Ak náhodou prídete na vlastný systém, ste génius, no dovoľte si to na písomke a skončíte rovnako, akoby ste nevedeli nič. Miesto toho, aby študentov naučili myslieť a prihliadali na ich jedinečnosť, hodia ich už na vyšliapanú cestu, po ktorej kráčal každý. Lenže ako z nej vystúpiť a nestratiť sa vo vysokej tráve? Neutopiť sa v pohyblivom piesku alebo si neudrieť hlavu v tej strašnej tlačenici?

6, Spoznať svoju hodnotu 
Mnoho ľudí pri honbe za kariérou, láskou, slávou, prachmi, robí veci, ktoré mu nie sú práve po srsti. Moja rada. Nikdy sa neponižujte. Nehovorte iným, že niečo neviete alebo to nedokážete, ak to nie je pravda a hlavne nikdy sa nepredávajte pod svoju cenu. Nestojí vám to za to. Ako som už vravela, ak už aj máte svoju dušu upísať diablovi, vypýtajte si toľko, že ho to bude mrzieť...




7, Ako hospodáriť s peniazmi.
Keď už majú tú námahu mi kafrať do toho kam pôjdem na školu, aby som sa raz dokázala uplatniť a neskončila na úrade práce či na ulici, možno by pomohlo aj povedať, čo so zarobenými peniazmi robiť. Áno, platíme účty, elektriku, vodu, no koľko stredoškolákov asi presne vie, koľko to tak asi obnáša? Sto eur? Dvesto? Hovorím málo, hovorím veľa? A keď to miniem, ktorá banka bude otvorená a najmenej strážená?



Myslíte si, že je škola dôležité? Čo vám do života poskytne a čo naopak vôbec? Čo nové by ste zaviedli do škôl pre lepšie vzdelávanie?
Články, ktoré by vás tiež mohli zaujať: 
Ľudia na zabitie| Tolerancia vládne- Päť typov ľudí, ktorých by se radšej nepoznali. 
Stereotypy a predsudky | o ženách - Patríte k nim?
Radosti a závislosti
Ďakujem za zhliadnutie tohto článku :) Podobné nájdete v rubrike Odlišné názory. Nezabudnite ani na môj google+ či bloglovin, kde ak sa prihlásite na odber budete pravideľne vedieť o nojnovších článkoch na blogu. Ak sa vám páčil nezabudnite mi hodiť 1+ alebo nejaký ten follow. Budem rada ak sa nezabudnete vyjadriť aj pomocou komentára. Teším sa na vaše názory a zatiaľ sa majte! :)

Vaša priateľka Viallen
 

Menovky: