Blood C: Putojem v pasci nekonečnej noci | Anime recenzia

Názov: Blood-C (ブラッドシー)
Počet epizód: 12 + Film: Blood-C: The Last Dark
Žáner: Akčné, Horror, Nadprirodzeno

Od určitého veku všetci prestávame veriť na rozprávky. Prestaneme si všímať monštrá pod našou posteľou, duchov chodiacich cez stenu, či hrozných ľudoopov žijúcich hlboko v horách. Saya však nemala to šťastie vyrastať pod touto hviezdou. Spolu so svojim otcom chránia svet od príbehu ľudožravých netvorov, ktoré sa u nás usadili pred mnohými stáročiami. Stvoreniami tak silnými, že jediná možnosť bola uzavrieť s nimi mier, ktoré stráži meč Goshinto v rukách mladých kňažiek.



Zlo v našom príbehu dostalo jednoduché meno- Starší. Požierači ľudí robia po meste neporiadok a niekto ich musí zastaviť. Dej je v mnohých ohľadoch dosť priamočiari. Dievča s dvoma tvárami, milá, trochu pochabá stredoškolská študentka sa po nociach mení na lovkyňu démonov. Takto ide deň za dňom. Epizóda za epizódou. Nový deň, nová pieseň, škola, kaviareň a na konci poriadna spŕška krvi. Áno, krvi tu je dosť. Nie je to práve druhý Elfen Lied ale garantujem vám, že na konci už budete prosiť:" Dosť! To by stačilo!"  (Och áno, aby som nezabudla. Neviem ako sa rozhodnete toto dielo pozerať, ale české vydania si kvalitne dali záležať na cenzúre, čím zostrihali celkom podstatné scény alebo ich proste strašne nešikovne zamaskovali. Hrom na idiotov, čo si myslia, že anime pozerajú malé deti!!!) Napriek tomu, že Blood C si nesie celkom jednoduché spracovanie, bez hlbších dialógov, úvah- až na začiatočné scény, ktoré som si vždy poriadne užívala- postupne sa všetko krásne zamotáva a koniec vám poriadne zatočí hlavu!

"When a person encounters that which they cannot understand, what do they do? Why, they thin?. But you know, the more you think about something, the further you get from the truth. Yes. Your thoughts get in the way of what your instincts desire. In the way of the real answer." - Nanahara Fumito

Ak by ste si pozreli väčšinu recenzií, len málo ľudí toto dielo hodnotí pozitívne. Ja hovorím, že Blood C má v sebe obrovský potenciál. Saya mi v chmúrnych dňoch vedela zdvihnúť náladu. Jej úprimný pozitivizmus a dobrá nálada je priam nákazlivá. V mnohých ohľadoch mi pripomínala Naruta. Saya nie je typ bojovníka roka. S mečom v ruke, bez zvláštnych schopností proti mnohonásobne silnejšiemu krvilačnému monštru... Často sa mi zdalo, že medzi prehrou a víťazstvom stála len obrovská sila jej presvedčenia. Možno sa zdá, že dynamika bojov trochu upadá, keďže Say od začiatku používa rovnaké techniky. Mňa skôr prekvapila vynachádzavosť Starších pri mlsaní ich ľudských obetí. Aby som zabránila vo výhradám voči hlavnej hrdinke musím povedať, že spočiatku možno vystupuje ako naivná trubka a jej povaha sa nemusí zapáčiť všetkým, odhaľovaním tajomstiev sa pomaly vyvíja a vo filmovom pokračovaním Saya z prvej epizódy vôbec neexistuje. Jej odvaha postaviť sa na druhý deň opäť na nohy a vykročiť s
Alebo možno druhý Elfen Lied...
úsmevom a pesničkou na perách, napriek hrôzam šíriacim sa mestom, je celkom inšpiratívna.
Kresba je veľmi príjemná. Hudba openingu, kde sa stretáva japončina, angličtina a francúzština,  je jedna z najlepších, aké poznám. Čo vám mám viac povedať? Blood C má svoje 
chyby, no je to séria čo dokáže zaujať. Neočakávajte veľa a pokúste sa na to pozerať z pohľadu, čo všetko vám Blood C može ponúknuť. Podľa môjho názoru toho nie je veľa. Dať šancu. Tak znie moja rada.

"It’s difficult to changes someone’s emotions, no matter how they are, so long as they are deeply engraved in the heart. I suppose hatred would be the hardest. Many people will say that hatred fades over time, but that doesn't mean it ever really goes away. It’s still there."


Moje hodnotenie Blood C:

 Videli ste niekedy toto anime? Čo na naň hovoríte? Páčila sa recenzia? Pozriete si ho? Máte radi Say? Alebo nejaké obľúbené monštrum? :D

 Od Viallen: Moja prvá anime recenzia! Jé! Dúfam, že sa páčila, lebo táto Anime rubrika sa bude pekne rozrastať a ja očakávam vaše komentáre. Dúfam, že skočíte aj na google+ či bloglovin, ktorí vám zaručia prehľad o všetkých článkoch. Pri Filmoch & Anime sa uvidime opäť v stredu. Sajónara!

Vaša priateľka Viallen

Menovky: ,