Rádio Magic | Cz&Sk

 •••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
Česká&Slovenská hudba
 •••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
Mesiac. Už je to zas mesiac a ako by to bolo nezačínať našim obľúbeným rádiom Magic? Samozrejme, ani dnes tu nie nebudem sama. O moju spoločnosť sa postará Dorka J. Ako vždy nám prezradí svoj pohľad na hudbu a to všetko na pozadí na Česko-Slovenskej hudobnej scény.


1. Čo pre teba znamená hudba?
Slovom život. Osobne si myslím, že práve hudba je jedným z najúžasnejších ľudských výmyslov a najlepšie na nej je, že ju nájsť v podstate všade. V tlkote srdca, bum, bum, v speve vtáctva, pri zvuku klopkajúcich opätkov náhliacej sa ženy, jednoducho všade. Nuž a nemôžem nesúhlasiť so slovami Titusa Livia: „Kto chce pochopiť hudbu, nepotrebuje ani tak sluch, ako srdce.“




Alžbeta Kolečkářová- Sms
 
inekafe,album,rádio magic,all dreams are real, Viallen, rock, slovenská hudba,
2. Máš nejaký obľúbený štýl? Čo počúvaš najviac? Osobne si myslím, že škála mnou počúvaných piesní je dosť široká a všetko skôr závisí od mojej nálady. Pretože ako dokážem počúvať klavírne piesne a la Brian Crain, či covery od Princes alebo čokoľvek od Two steps from hell, tak si rada vypočujem aj nejaký nightcore. Zároveň však rada počúvam aj piesne s nádychom histórie, ako napríklad piesne od skupín ako Asonance, či Trymheim. Avšak myslím si, že mojou skutočnou srdcovkou je práve symfonický metal a la Sharon den Adel z Within Temptation, prípadne v duchu nostalgie Tokio Hotel.
Iné Kafe- Čumil
3. Ktorého interpreta počúvaš najviac a prečo sú pre teba jeho/jej piesne také výnimočné?  Nepočúvam vyslovene len jedného interpreta, u mňa to skôr závisí od textu. Svojím spôsobom okrem interpretov vymenovaných v odpovedi na predošlú otázku, v poslednej dobe často počúvam aj piesne od No name (najviac ich pieseň: Nechajte ľudí voľne rásť), alebo aj diela niektorých slovenských raperov, pretože nech hovorí kto chce čo chce, piesne v ktorých sa nespieva len o tom, že oný raper je kráľ a ostatní sú (nech si každý domyslí) sú celkom fajn. Kedysi ma napríklad oslovila pieseň V moci noci, od ASV.  
Ewa Farna-Toužím 
  4. Bola si niekedy na nejakom koncerte? A keby si si mohla vybrať, na koho by si chcela ísť a prečo? Rátajú sa aj tie na dňoch obce? (smiech) Ale nie. Myslím, že ak poviem, že som bola na koncerte maďarského speváckeho dua Sógorok (môj voľní preklad: Švagrovci (?) ak má niekto lepší preklad, sem s ním) asi nikomu veľa nepovie, no okrem už pred tým spomínaných vystúpení na takýchto zábavách, som bola aj na koncerte slovenského rapera Kaliho, k čomu som aj začiatkom letných prázdnin napísala článok na blog. (a doposiaľ som bola presvedčená, že sa aj publikoval, no asi sa vlúdila menšie technická chybička) 
Team-Jeden kabát, jedna koža, jedna tvár  
No keby som si mohla vybrať, tak veľmi, veľmi rada by som sa vybrala na koncert Within Temptation, keďže o tom poslednom, ktorý sa konal v Bratislave som sa dozvedela príliš neskoro, tak som sa naň už nedostala. :( Vlastne keď už som pri nich, tak (asi len ja jediná) nerozumiem, čo má každý s ich albumom z roku 2011, The Unforgiving. Mne sa náhodou páči. 5. Bonus: Máš nejakú zaujímavú alebo vtipnú príhodu z festivalu/koncertu/ klubu? O obťažovaní partičky chlapov, ktoré mi dodatočne príde ako zlý vtip, by som zrejme mala pomlčať. Alebo o tom, že ma ostatní „diváci“ pri vstupovaní do klubu kde sa Kaliho koncert mal konať, takmer udupali až som si pripadala ako malý Simba z Levieho kráľa, ktorý sa snaží uniknúť pred stádom, ktoré do doliny nahnala trojica hyen. Hold niektorí sa nevedia správať.
Elán- Kolotoč
 
 
6.Vieš hrať na nejaký hudobný nástroj? Ach, kiežby. Veľmi rada by som sa chcela naučiť hrať na klavíri. Možno raz, možno v inom živote.....  
7. Čo si v piesniach všímaš viac? Texty, melódiu? A keď sa ti zapáči, vieš ju počúvať stále dookola? To vieš, ako u ktorej. No je to aj moja slabina. Teda ak sa raz do nejakej piesne započúvam, tak som ju schopná počúvať aj niekoľko dní, v jednom kuse, až sa mi na nejaký čas už zhnusí. :(  
Xindl-X - Chemie 
 
8. Ktorý interpret/pieseň je podľa teba podceňovaná a prečo? Myslím napr. niekoho, kto nie je tak známy, ale podľa teba by si zaslúžil omnoho väčšiu pozornosť? Nie som si sto percentne istá, či by som ešte dnes skončila, keby som začala vymenúvať všetkých nekomerčných interpretov, tak odlišných od tých čo sú tak sexi ako inteligentní, no predsa spievajú o tom ako sú oni najväčšími pánmi a ostatní sú len lúzri čo im závidia popularitu. Asi by som sa skôr dostala do dôchodku (čo je pri rýchlosti ako štát zvyšuje vek v ktorom sa ľudia môžu začať uchádzať o dôchodok, hotovým umením) než by som vymenovala tých, ktorých tvorba aj za niečo stojí, no verejnosť ich obchádza. 
Arakain-Dívka s perlami ve vlasech (úvod je na 45s)
 
  
9. Majú ľudia v tvojom okolí podobný hudobný vkus? Možno by sa niekto taký aj našiel (zväčša medzi chalanmi), no pravdu povediac si v tejto chvíli nedokážem vybaviť nikoho s kým sa bavím o hudbe. Tam kde sa totiž pohybujem ja, to akosi stráca svoju dôležitosť a prenecháva miesto iným záležitostiam, či už existenčným alebo iným problémom.  
Desmod- Pandorina skrinka 
10.Je nejaká pieseň,ktorú by si chcela počuť v rádiu a nikdy ju tam nedajú? Akú a prečo? Neviem. (Aj to je odpoveď, nie?) Avšak myslím si, že také Spomienky na budúcnosť od Iné Kafe by len tak nepúšťali. :)  


A tým končí aj dnešné vydanie rádia Magic. Dúfam, že sa páčilo. Za krásne interview ďakujte  Dorke J z infinite-freedom.blog.cz 
 
Páčili sa pesničky? Osobne to bolo pre mňa ťažšie, pretože Cz&Sk hity veľmi nepočúvam, ale tak tu je pár mojich obľúbených. A čo vy? Počúvate aj Cz&Sk hudbu? Aké sú vaše obľúbené kapely/ pesničky? Zhodli by sme sa v nejakej? :)
Ďakujem, že ste si pozreli tento článok! Ak vás zaujíma aj ostatné príspevky z pirátskeho rádia Magic, kliknite si TU alebo na rubriku My art- Rádio Magic či na niektorú z minulých častí ako  Rádio Magic Povzbudzovače - plné energických pesničiek. Alebo Jemné melódie venované inštrumentálnym a metalovým slaďákom... Ja dúfam, že sa vám dnešný diel páčil. Ak áno nezabudnite mi zanechať nejaký pekný komentár, alebo ma podporte 1+ cez môj google+, kde nájdete najnovšie články. Ešte raz jedno veľké poďakovanie Dorke J z blogu infinite-freedom.blog.cz a ja sa s vami lúčim. Papa! :)
Vaša priateľka Viallen :)

Menovky: , ,