Rádio Magic | Covery

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
Music Cover
••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
•••••••
Nový mesiac začína a ako by sme ho chceli lepšie privítať ako s rádiom Magic? Dnes nebudeme myslieť na školu, dnes sa budeme venovať vylepšeným stránkam života- v našom prípade vylepšeným verziám našich obľúbených piesní. Bohužiaľ, tentokrát vás nebudem sprevádzať ako moderátorka. Moje kreslo a slúchadlá prenechám odborníčke na covery- Kim Lulu. Ja si tu len sadnem a vymyslím pár nepríjemných otázok. Už sa teším! A vy si to poriadne užite!

Prečo takto zmeníme nôtu? Tak trochu preto, že naše vysielanie bolo dlhšiu dobu ohrozené, no hlavne dostala som zvláštne prianie od mojej milovanej poslucháčky Kim Lulu. A čo by som to viedla za pirátske rádio, keby som prestala plniť želania? Keďže si vymyslela tému a sama mi zaslala asi 23 piesní (číslo, k ktorému som sa dostala, kým som to prestala počítať), príde mi, že by si zaslúžila viac, než len chabú pozornosť, ktorú jej môžem svojim rádiom poskytnúť. Len jedno drobné odporúčanie všetkým metalistom: tuto Kim má už na svedomí dve z našich radov, takže ak stretnete bývalého metláka, čo počúva k-pop- viete koho máte prísť škrtiť. A potom, že vraj nevie presvedčovať...Ale dosť bolo zbytočných rečí a odovzdávam slovo Kim Lule.

(Set Fire to the Rain - Adele (Cover)

1. Ako už všetci vieme tvojou srdcovkou je kórejská hudba. Pamätáš si ešte ako si sa k nej dostala? Alebo kto ťa k tomu naviedol?
Kim Lula: Yeah, vzpomínám si naprosto přesně, jak jsem se ke korejské hudbě dostala. Bylo to na blogu jedné slečny. Hodně jsem u ní četla povídky a jednou, když jsem vlezla k ní na blog, objevila jsem tam video, které přidala a po krátkém zaváhání jsem si ho pustila.

"Takže tady pár mých oblíbených coverů. Pokusím se tě hned nezaspamovat tím mojim šikmookým morem, haha."


(Story of my life- One Direction cover)

2. Spomínaš si ešte na svoju prvú pesničku alebo nejakú, čo si vtedy strašne dlho počúvala?
Kim Lula: Na první písničku nikdy nezapomenu. Heartbreaker od G-Dragona. Když jsem to poprvé slyšela (a viděla), říkala jsem si něco jako "co to je kruci za hrozný jazyk" a "tak tohle ne". A pak jsem si to (asi z boží vůle) pustila podruhé. A potřetí. A počtvrté. A podvacáté. A bylo to v háji.

Toto síce nie je cover, no chcela som vám ukázať, do čoho sa to naša Kim tak strašne zamilovala. Napokon tá pesnička je vážne dokonalá. Ježiši! Metalisti celého sveta, pomóóc!!!


(Heartbreaker od G-Dragona)
Covery na korejské písničky- "Dokonalý cover na píseň od EXO, kde mě naprosto dostala i tím, jak dobrou má korejskou výslovnost + fakt, že tu písničku zazpívala na hudební podklad úplně jiné písně."

3. Prečo je pre teba táto hudba taká výnimočná?
Kim Lula: Pro mě jsou především důležití kluci, které poslouchám a jejich přístup k hudbě, jejich schopnost brečet, když jsou smutní i když jsou šťastní. Výjimečný je pro mě vztah, který mezi sebou mají a pouto, jaké nemají ani sourozenci. Taky to, jak se vzájemně znají a jak se chrání. To, jak jsou mladší uctiví ke starším kolegům. Když jde o hudbu, důležité je pro mě to, jak se k tomu staví a jak se snaží. Jsou roky trénovaní k tomu, aby byli schopni tančit a zpívat bez playbacku zároveň, taky aby byli schopni takhle vystupovat i na koncertech, které mají 2-3 hodiny. To pak z vystoupení dělá nezapomenutelný zážitek. 

(Silv3rT3ar cover of Mama by Exo)
Ačkoli mě to občas děsí, obdivuju je i za to, že je nezastaví ani zlomená končetina, operace ledvin nebo poraněná páteř. Nejednou se stalo, že se kluci na pódium dostavili se zlomenou nohou, nebo je tam kolegové vytáhli na vozíčku, přestože by měli ležet v nemocnici. A na otázku "proč" je jejich odpověď pokaždé stejná: "Nechci zklamat fanoušky." Tak... tohle je asi setina z toho, co je pro mě na korejské hudbě výjimečné. 

"No a teď moje oblíbená část - Korejci, který nazpívali covery k anglickým/americkým/evropským/jakýmkoli písničkám.
 
(Lunafly cover of Impossible by James Arthur)
4. Bolo aj nejaké obdobie pred "Kórejčatkami" ? :D Povedzme nejaké iné štýly, čo si počúvala.
Kim Lula: Tohle období si moc nepamatuji, je to spíš jako bych nežila a jen přežívala. Poslouchala jsem především to, co jsem slyšela v okolí a vlastně jsem ani neznala interprety. Později chvíli The Gazette a Cinema Bizarre a cokoli, co mě zaujalo. No a pak přišel k-pop a moje složka s hudbou obsahuje 60 různých skupin a dokupy asi 5000 korejských písniček. 

"Tuhle skupinu moc neposlouchám, ale tenhle cover je tak dokonalý, že originál dokážu jen znechuceně vypnout:"

(LC9 cover of Just a dream by Nelly)
5. Poznáš niekoho vo svojom okolí, kto by mal rovnaký vkus? Ak nerátam internetových a blogových priateľov...
Kim Lula: Ale jo, tady v Ostravě a okolí je pár slečen, které znám  a se kterými občas chodím ven a taky brácha má dva kamarády, kteří k-pop poslouchají. Ono se to nezdá, ale nás k-poperů je poměrně hodně.  

Hanbyul: (jsem na jeho coverech závislá - vlastně na jeho dokonalé barvě hlasu. A na jeho ďolíčku, co má na tváři, když se usmívá)


(Hanbyul cover of Wake me up by Avicii)
6. Väčšina o jej existencií, podľa mňa, nemá ani poňatia. Ako ľudia reagujú na tvoj vkus? A čo napr. vaši alebo brácha? Nevadí mu to či si ho už strhla na rovnakú dráhu? :D 
Kim Lula: No, pokud jde o naše, docela si zvykli na můj vkus, máma občas sama řekne, že se jí nějaká písnička líbí. Táta zastává názor "vystřílet všechno šikmooké", ale jinak se mi do toho nemontuje a povětšinou to bereme spíš s humorem. A brácha... tomu je to v podstatě taky ukradené, akorát včera, když jsem měnila zeď za nové k-pop plakáty, jeho srdce hluboce krvácelo. Malinko jsem se mu smála... 


(Ailee cover of I have nothing by Whitney Houston)
Pokud jde o okolí, většina reaguje naprosto stejně směšně a primitivně. Setkávám se hlavně s dotazy jako "Oh, ty posloucháš japonce/číňany?". Je zvláštní, k jaké demenci dnešní mládež dospěla, když absolutně ignorují, když řeknu "korejská hudba". Mám za to, že chtějí vypadat... hmm, nevím, asi důležitě? Jediné, co tím dosáhnou, je to, že v mých očích klesnou hluboko pod Mariánský příkop. Taky mě dokáže vynést ze židle, když se mě někdo zeptá "to posloucháš ty kraviny, co hrajou na vietnamských tržnicích?". Občas nevím, jestli se smát, nebo plakat. 


(Hyolyn cover of Halo by Beyoncé )
 
Pre dnešok by toho bolo hádam už dosť. Toto bola Kim Lulu z blogu, ktorej ďakujem za tento diel Rádia Magic. Páčili sa pesničky? Poznali ste originály? V tomto prídade, čo je lepšie? Cover či originál? Počúvate viac originály alebo vyhľadávate práve covery?
Ďakujem, že ste si pozreli tento článok! Ak vás zaujíma aj ostatné príspevky z pirátskeho rádia Magic, kliknite si TU alebo na rubriku My art- Rádio Magic či na niektorú z minulých častí ako  Rádio Magic Povzbudzovače - plné energických pesničiek. Alebo Jemné melódie venované inštrumentálnym a metalovým slaďákom... Ja dúfam, že sa vám dnešný diel páčil. Ak áno nezabudnite mi zanechať nejaký pekný komentár, alebo ma podporte 1+ cez môj google+, kde nájdete najnovšie články. Ešte raz jedno veľké poďakovanie Kim Lule z blogu purple-line.blog.cz a ja sa s vami lúčim. Uvidíme sa už zajtra. Papa! :)

Ak by mal niekto záujem si sadnúť do horúceho kresla, stačí napísať do komentárov,
alebo na mail veronika1717@gmail.com a ja vám zašlem nové otázky. Teším sa na vás!

Menovky: , ,