Rádio Magic | Piesne z filmov

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
Music & Films
••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
•••••••
Zdravím všetkých milovníkov hudby. Nový mesiac, nový deň a vy už asi tušíte. Nalaďte si antény, pretože rádio Magic je opäť späť! Tentokrát trochu netypické, pretože som neokrádala interpretov, ale filmy, hry a anime. Príjemne sa usaďte a započúvajte sa do najkrajších filmových soundtrackov. A aby toho nebolo málo, o príjemnú atmosféru sa nám postarajú blogerky Dominika a Hatthaway.
1. Najprv by ma zaujímal váš vkus...Máte nejaký obľúbený štýl? Čo najviac počúvate?
Dominika: Nedalo by sa povedať, že som striktne zameraná na jeden štýl, ale je pravda, že nepočúvam všetky žánre. Špeciálne rock, metal, rap-metal, folk-rock, punk, J-pop a ďalšie. Som milovníkom aj staršej hudby, ako The Beatles alebo Pink Floyd. Špeciálna kategória sú soundtracky či už z japonských anime alebo z akýchkoľvek filmov. Tých mám plný zoznam. Ak by som mala vybrať štýl, ktorý nemôže vystáť, tak je to rozhodne taký ten sladký pop, ktorý prezentuje napríklad Justin Bieber.

(Wind- Naruto ending)
Ako na to tak kukám, v tomto sa veľmi nezhodnete...
Hatthaway: Moc ne. Já mám ráda od všeho trochu, ale nejvíc asi hudbu tohoto století. Katy Perry, Lady Gaga, Miley, Justin, One Direction. Ať už stojí většina lidí proti těmto zpěvákům,já se za to ,že je mám ráda a poslouchám je nestydím. Nikdo by neměl. Většina lidí je nesnáší jen kvůli většině,když všichni tak já taky...Je to hloupé. Každý má svůj mozek a své svobodné názory.
( ON/OFF - Opening Vampire Knight guilty )
2.Skúšali ste už niekedy hrať na nejaký hudobný nástroj?Dominika: Už je to takmer päť rokov, čo sa učím hrať na klavíri. Nech ma nikto nechápe zle, milujem to. Milujem hru na klavíri! Ale zároveň si uvedomujem, že som pred piatimi rokmi siahla po nesprávnom nástroji a mala som sa radšej učiť hrať na gitare. Klavír mi nebol súdený, aj keď tých pár rokov nepovažujem za stratu času. Preto mám takú malú víziu, že raz dám od neho ruky preč a siahnem po gitare. 
Assassin's Creed III - Lindsey Stirling
A aký hudobný nástroj by si si vybrala ty, Hatthaway? Hatthaway: Už hrozně dlouho chci umět hrát na kytaru. Nevím proč zrovna kytara,  možná proto, že vypadá tak jednoduše. Trubky, klarinety a já nevím co všechno vypadá tak komplikovaně, všechny ty páčky, knoflíky...brr. Kytara je jednoduchá a vypadá tak ..bezpečně.
( Dragonborn- nie som si istá, ale myslím, že Skyrim :D )
 
3. Čo pre vás teda znamená hudba? Tak celkovo... Dominika: Myslím že hudba pre mňa predstavuje akýsi únik z normálneho sveta. Dať si slúchadká na uši, zavrieť oči a ponoriť sa do inej dimenzie. Trúfam si povedať, že by som bez takéhoto malého "úniku" nedokázala prežiť bežný deň. Niekto si chodí poobede zdriemnuť alebo zahrať minigolf, Dominika si dá slúchadká na uši a ignoruje realitu. A robí to, keď je šťastná, aj keď je smutná, keď je zdravá, aj keď je chorá, aj keď je pokojná, aj keď je naštvaná!
     The Misty Mountains Cold - The Hobbit
 
Hatthaway: Hudba pro mě znamená únik z reality.Můžu se odprostit od všech problému nebo se do nich naopak ponořit a depresivně se v nich plácat.Hudba je takový můj druhý svět v něm se cítím volně,v realitě jsem až moc zaměřená na nedostatky a v rytmu hudby se nedostatky ztratí nebo ji udělají ještě lepší.

 

 

(Twilight Soundtrack - Flightless bird, American mouth)

4.Ako na vás vplýva? Dokáže vás hudba povzbudiť? Rozveseliť? Rozplakať?   Dominika: Povzbudiť áno. Hudbu výrazne využívam pri cvičení alebo pred písomkou, kedy ma dokáže maximálne motivovať. Ale rozplakať či rozosmiať.. to si niesom celkom istá. Nepatrím k citlivkám, ktorých pesnička v rádiu dokáže dohnať k spomienkam z minulosti a naženie im slzy do očí. Aj keď, správny soundtrack v anime v tej správnej dojemnej chvíli so mnou urobí svoje.
 
( Kingdom Come // The Civil Wars - z Hunger games )
Hatthaway:Dokáže mě hudba povzbudit? Ano, rozhodně. Někdy si jen tak sednu na postel, do uší si dám sluchátka a poslouchám. Pak když se v písničce najdu začnu brečet, hudba je neskutečně emotivní. Rock je vlastně styl kde se všichni vyřvou a vypadá to ,že jsou naštvaní na celý svět. Blues je takový smutný a plouživý kde se lidí uklidňují a při hudbě 21.století (Pop) mají lidé od všeho trochu. Takže zkráceně,abych se tu moc nerozkecávala. Hudba mě dokáže povzbudit a cítím se silnější, dokáže mě rozplakat, ale naopak se při ní i usmívám,když si vzpomenu na momenty, při kterých jsem ji poslouchala.
( Vampire knight guilty ending )
5. A ideme niesť rádio v minulom duchu. Je nejaká pieseň, ktorú by si chcela počuť v rádiu?
Dominika: V tomto prípade by som položila otázku : "Je nejaká pieseň, ktorú by si chcela počuť v rádiu a aj ju tam dajú?" Pretože takmer nič, čo počúvam v rádiu nehrajú. Touto dobou sú už rádiá preplnené len americkou hudbou, ktorá je síce fajn ale čo je veľa to je veľa! Naše rádiá sa boja zahrať niečo, čo je neznáme, pretože si myslia, že preladíme na inú stanicu. Viem, že žiadať od nich, aby zahrali niečo japonské je priveľa, ale možno by mohli začať hrať viac domácej hudby a aj niečo viac rockovejšie a punkovejšie. Chápem, že je ťažké vyhovieť všetkým, napriek tomu by mohli začať viac experimentovať.
Hádam sa bude páčiť :) Ak nie, som presvedčená, že aspoň Kim Lula (môj minulý obetný baránok) si príde na svoje. EXO-M_上瘾(Overdose)_Music Video
Hatthaway: Je jich tolik,že to ani na prstech obou rukou nespočítám!:D Například teď bych si přála ,aby byla v rádiu písnička Take You -Justin Bieber.Ne proto ,že ji zpívá zrovna on ,ale díky jejímu textu a pocitu ,který díky ní mám.Důležitost. Je to příjemný pocit ,který jen tak nezískáte.

Take you Justin Bieber
 

Tak toto boli dievčatá Dominika z dombabas.blog.cz a Hatthaway z monsters-under-my-little-bed.blogspot.sk, ktorým veľmi pekne ďakujem! Páčili sa vám pesničky? Ktorá najviac/najmenej?  Poznali ste ich alebo som vybrala novinky? Ako sa vám pozdávajú autorky? Myslíte si, že je vo filme hudba dôležitá? Dokáže ovplyvniť váš názor naň?

S vami ostatnými sa lúčim! Hádam ste si túto časť Rágia Magic poriadne užili, a že aspoň pár piesní vás oslovilo. Ak sa vám tento článok páčil, dajte 1+. Budem rada za každé povzbudenie, follow ale, (ako obyčajne) hlavne dajte o sebe vedieť v podobe komentára. Ak som vás zaujala na toľko, môže si pozrieť aj minulé časti ako Rádio Magic Povzbudzovače - plné energických pesničiek. Alebo Jemné melódie venované inštrumentálnym a metalovým slaďákom... Google + a bloglovin vás, ako vždy, navedú na aktuálne články. Zatiaľ sa majte!
Ak by mal niekto záujem si sadnúť do horúceho kresla, stačí napísať do komentárov,
alebo na mail veronika1717@gmail.com a ja vám zašlem nové otázky. Teším sa na vás!


 Vaša priateľka Viallen
 

Menovky: ,