Sociálne siete: Facebook | Riadia náš život?

Prečo som si vybrala práve túto tému? Dnešná mládež ,podľa mňa, trávi na počítači až príliš mnoho času.  Hlavne na sociálnych sieťach, ktorým kraľuje predovšetkým náš známi ujo Facebook. Ja viem, ako to odo mňa sedí, no nedalo mi to sa k tomu nevyjadriť :) Na váš názor som sa tak trochu pýtala už pri téme Šikanovanie, konkrétne na cyber bullying ( teda šikanovanie cez internet). Prekvapilo ma, že mnohí z vás to vôbec nepoznali a pýtali sa ma, čo to vôbec je...

Kyberšikana ( z ang. cyber bullying ) je zosmiešňovanie, vyhrážanie sa alebo iné napádanie cez sociálne siete- vytváranie falošných urážlivých profilov, zneužívanie fotiek....

Väčšina z vás asi Facebook považuje za geniálnu vec.
Kecanie s priateľmi, možnosť byť v kontakte aj s ľuďmi, ktorí od vás bývajú tisícky kilometrov. Všetko má svoje za a proti.
Moji spolužiaci si radšej narvú do tašky dvojkilový notebook, len aby na ňom mohli vysedávať aj v škole- akoby učebnice už aj tak nevážili aspoň tonu...
Nebudem vám tu hovoriť otrepané fráze: "Nikdy nevieš kto na druhej strane počítača sedí ." Aj keď je pravda, že profil ( hocikde) si dnes môže vytvoriť každý. Ako sme sa mohli dozvedieť od Hanyuu-hime, ktorej sestrin nápad vytvoriť stránku jej mačičky Belly ,je konečne na svete.( Ja niektorých ľudí fakt nechápem, ale sranda musí byť :D )

Rozhodl jsem se, že si vypěstuju závislost. To jediný mě může zachránit před tím, abych si ustřelil palici.(Kurt Cobain) 
Kto ma pozná, vie že nemám založený účet na Facebooku. Môj krátky pokus sa tu našiel u Pokeci, no asi po dvojdňovom boji som to slávnostne vzdala.
( Poznámka na okraj: Mám 17. To len aby som vyvrátila, že každý v mojom veku má Facebook, a že jeho odporcami sú len ľudia tridsať a vyššie)
Prečo? Nenadchlo ma to. Ani jedno z toho mi nedalo, to po čom by som túžila. Odvtedy je jedinou mojou láskou Blog a Bloglovin.com, z ktorým som maximálne spokojná. Moje sociálne siete vznikli z potreby blogu a preto, aby som sa s vami mohla skôr spojiť, či si dokonca spraviť niekde menšiu reklamu. Nikdy neviete kto na vás narazí. (Kde všade ma nájdete?- čítaj TU)
Prípravami na všetky články, komentáre a čítanie som strávila takmer tri roky. Zlepšujem to tu a páči sa mi, keď vidím, ako sa zlepšujem ja. Možno by som to mala považovať za stratu času, ale nemôžem...

"Jediné čo môžete zmeniť, je zmeniť seba. Ale niekedy tým zmeníte úplne všetko."

Lenže toto nie je len o Facebooku. Lidi.cz, Pokec, Blog, Youtube, ICQ. Pre mňa majú spoločné jedno- stenu. Hovoríme (píšeme) na nich veci, ktoré by sme si možno normálne nedovolili. Ani jedna z tých vecí vás nezmení- len vytvaruje vo vás veci z najhlbších kútikov našej duše. Bojko, so skrytou túžbou po odvahe, za chvíľu zaplní článkami celý internet. Myslí si, že sa hrá na niečo, čo nie je, ale kde inde by sa to v ňom vzalo? Nikto iný ho do klávesnici ťukať nenútil!
Samo o sebe tieto stránky nepredstavujú zlo, len sa musia vedieť správne používať.
Možno, že nie sme, ako tá stará generácia. Vraj priamy kontak takmer vymiera, ale pozrime sa na to takto: Aké haló okolo toho bolo, keď vniklo ICQ a teraz? Mám pocit, že je to mŕtve. Za krátko to všetko opadne, alebo sa vymyslí niečo nové.

Články,ktoré by vás tiež mohli zaujímať:
Nie je všetko tak, ako sa zdá: Revolúcia v kráse. Photoshop by Adobe
Šikanovanie- zbabelosť najväčšieho kalibru!
Živly,ktoré nás zväzujú-ktorý je ten váš?
Receznia na film Cyberbully- film,ktorý by ste rozhodne mali vidieť!

Čo hovoríte na sociálne siete vy? Máš Facebook alebo na ňom propaguješ na svoj blog?
Aké iní sociálne siete používaš? Aké sú podľa teba výhody a nevýhody sociálnych sietí? 
Mám pocit, že v poslednej dobe trochu zanedbávam Odlišné názory, no nemám chuť riešiť vážne témy. V mojom živote ide momentálne všetko fajn a tak nemám chuť na nič hlboko filozofické. Napriek tomu verím, že sa vám môj článok páčil. Ak áno, budem rada, ak ho podporíte +1 alebo po sebe zanecháte nejaký ten komentár. Teším sa z každého vášho sledovania, som rada, že sa to tu pomaly rozrastá :) Na koci vás chcem upozorniť na môj google+ a bloglovin, ktorí vás vždy navedú na  aktuálne články.

Majte sa dobre a bye-bye!
Vaša Viallen

Menovky: