Rádio Magic | Povzbudzovače

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
Piesne,čo ťa vedia nakopnúť
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
Poznáte tie dni, keď sa vám ani nechce vyliezť z postele. Najradšej by ste zaliezli pod paplón a už sa neprebudili. Káva nezaberá a vy neviete, čo s tým. Vyriešme to hudbou. Dávka melódií, po ktorých mám pocit, že by som ubehla aj maratón. Po tej minulej melancholicko-depresívnej časti ste si to aj zaslúžili. A aby som tu nebola sama, tak som si do štúdia pozvala jedny z mojich obľúbených blogeriek, ktoré láskavo súhlasili, že mi dajú menší rozhovor. Privítajte Kim Lulu a Kate!

Ľudkovia, ja vás vítam pri druhej časti Rádia Magic! Som rada, že ste si naladili naše pirátkse vysielanie. Viem, že ste sa naň trošku načakali. Sľúbila som ho pridávať vždy na začiatku mesiaca, no moje meškanie má celkom dobré opodstatnenie. Keďže som sľúbila, že vám to spravím trochu zaujímavejšie, oslovila som pár ľudí kvôli spolupráci a teraz už nechávam

1. Začneme niečím tradičnejším. Myslím, že hudba je súčasťou života nás všetkých, ale čo znemená pre teba? 
Kim Lula: Na tuhle otázku je těžké odpovídat, protože pocit, co z hudby mám, nejspíš nejde moc popsat slovy. Znamená hodně, zatraceně, bez hudby nejsem schopná fungovat, musím ji slyšet takřka pořád. Usínám se sluchátky v uších, ráno se vzbudím a první, o udělám je, že si zapnu hudbu ať už v mobilu nebo na počítači, ve škole o hodinách nejsem schopna pracovat, pokud nemám zapnutou hudbu (a jsem vděčná za toleranci učitelů, kteří to pochopili). Myslím, že bych mohla symbolicky říct, že hudba pro mě znamená vše. 

(The Pretty Reckless - Going To Hell)
 
Kate: Rozhodně je důležitá. V některých chvílích by to bez hudby nešlo. Třeba když jste sami nebo máte špatnou náladu a samozřejmě, když se dobře bavíte. Miluji hudbu.  

2. Dokáže ťa teda hudba povzbudiť? (Rozosmiať/rozplakať) 
Kate: Rozhodně. Dokáže mi zlepšit náladu a rozesmát mě. Taky mě nakopnout. Někdy vás hudba donutí víc než nějaká povzbudivá slova.
---
Moja reč. Zaručený recept poriadneho povzbudzovača sú pre mňa skladby americkej punkovej skupiny Fall out boy. Moje srdce si získali už pred rokmi nezvyčajným zmyslom pre humor. Prvýkrát som ich totiž videla v klipe This Ain't A Scene, It's An Arms Race, kde jeden z členov kapely schytal obrazom po hlave, ďalší preletel von oknom a na pohrebe mu potom tancovali na truhle. Uznajte, to sa nevidí hocikde...
 (Fall out boy- I don't care)
Pri tejto téme ešte chvíľu zostaneme. Zaujímalo by ma či ste na tom rovnako. Ako vplýva hudba na teba Kim? Dokáže ťa povzbudiť?
Kim Lula: Jistěže ano. Na sílu hudby, kterou poslouchám, nestačí žádná deprese, ať už je sebesilnější, protože stačí chvilka poslechu a opět se usmívám a žářím na všechny strany. Taky dokáže rozesmát - i když rozesmát je slabé slovo, spíš mě dokáže smíchy vysypat ze židle a omlátit mi hlau o podlahu. A rozbrečet mě taky není těžké, s emocemi, které dokážou vložit do zpěvu (popřípadě na mě ještě vytlači jednu úpřímnou slzu) jsem hotová. Haha, hudba mě dokáže do deprese i dostat, nejen mě z ní vytáhnout...
(Skillet- Rise)

3. Viete niektorá hrať na nejaký hudobný nástroj?
Kim Lula: Hrát umím jedině na nervy, můj hudební hluch je prokletí, haha. Ale miluju zvuk houslí, piána a kytary, a chtěla bych umět hrát alespoň na jeden z těchhle nástrojů. Každopádně se dokážu spokojit s poslechem. 
Kate: Neumím. =D Ve školce jsem hrála na flétnu. Pár tónů zahraji ale to je vše. Mám doma i klávesy ale moc mi to nejde. Tak že se spíš přikláním k tomu, že hrát neumím. Zato bych ráda uměla hrát na klavír.
(Porcelain Black - Who's Next?)
4.Máte nejaký obľúbený štýl? Alebo čo počúvate najviac?
Kim Lula: Jak jistě víš, poslouchám korejskou hudbu a tam se promíchavájí různé styly a tvoří spolu něco specifického, k čemu si jen málokdo vytvoří vztah. Nemohu říct, který styl upředňostňuju protože... o ten styl nejde. Jde o pocit - o emoci, kterou do hudby korejší interpreti dávají a upřímně za sebe musím říct, že jsem se nikde jinde nesetkala s něčím takovým. Jednou větou - korejská hudba dokáže člověka rozervat emocemi. 
Kate: Určitě pop a pop rock. Sice u mě najdeš písničky od různých stylů ale tyto dva se objevují nejčastěji.
 (Escape the Fate - Desire)
5. Ak sa ti nejaká pieseň páči, vieš ju počúvať stále dookola?   Kate: Tak to je moje. =D Když se mi píseň opravdu líbí jsem toho schopná. Sice mě to pak zase přejde ale vždy se vracím k mým oblíbeným písničkám.      
Kim Lula:Vzhledem k tomu, že mám právě přehrávač nastavený na smyčku a už asi tři hodiny mi hraje ta samá písnička, která mi včera hrála skoro celý den, tak ano, dokážu poslouchat písničku, která se mě dotkne, pořád dokola. I když moje maminka moc nadšená není...
  
(Fit for Rivals -Crash)
 
6.Sleduješ, čo vo svete hudby letí? Alebo ťa to veľmi nezaujíma?   Kim Lula: Nezajímá mě to vůbec, nejsem typ, co se žene za stádem, poclouchám, co chci a ne to, co mi nařídí trend. A jen málokdy se stane, že by mě zaujalo něco, co zrovna ve světě hudby letí. Nezajímá mě, kolikamístné je číslo pod videem na youtube, je to jen číslo, pro mě nic neznamená a rozhodně neurčuje kvalitu hudby - jen kvalitu propagace.   
Kate:Tak ne že bych to měla v malíčku ale tak nějak vím. Neznamená to ale, že si hned vše stahuji a poslouchám je taky.
 
7.Je nejaká pieseň,ktorú by si chcela počuť v rádiu a nikdy ju tam nedajú? Akú a prečo?
Kim Lula: Oh, a víš, že ani netoužím po tom, aby byla v rádiu? Pamatuješ si na Gangnam style? Jen málokdo dokáže pochopit a vytvořit si pouto ke korejské hudbě kvůli předsudkům, pak jim někdo předhodí tohle a slovní spojení "korejská hudba" se najednou jmenuje "Gangnam style". Děkuju, neprosím. Jsem ráda, že můžu být součásti světa, do kterého mě k-pop dostal a nezajímá mě, kolik lidí ho odsoudí, aniž by chápali. Kdyby se už měla přeci jen nějaká píseň v rádiu objevit, nejspíš bych si přála slyšet Miracles in december, aby lidé poznali poklad Chenova hrdla. Ale jinak se spokojím s youtube a internetovým korejským rádiem, kde vždycky hrajou něco, co mám ráda.
 (Fajn, možno nie som plnohodnotná rádio stanica, ale snažím sa plniť želania :) ) 
EXO- Miracles in December
 
Kate: Ano. Mám ráda Selenu Gomez a přijde mi, že jí v rádiu vůbec nehrají. A když, je to stále jedna stará písnička. Je to dobrá zpěvačka jako každá jiná a oni ji zanedbávají. =D Ráda bych častěji slyšela třeba píseň Slow Down. 
Akoby sa stalo :) Ďakujem baby za rozhovori! Toto boli blogerky Kate z Kate-story.blog.cz a Kim-Lula purple-line.blog.cz. Ste zlaté, že ste ma takto trpeli. Hádam ste sa neunudili na smrť, a že si ste si túto časť rádia užili. Inak, ani jednej z vás to nedarujem! Teraz tie vaše piesne nemôžem dostať z hlavy...
 

Páčili sa vám pesničky? Ktorá najviac/najmenej? Poznali ste ich alebo som vybrala novinky?
Dokáže vás hudba povzbudiť? Páči sa vám viac takáto forma Rádia?
Minulú časť Rádia Magic- Jemné melódie nájdete TU!
S vami ostatnými sa lúčim! Hádam ste si túto časť Rágia Magic poriadne užili, a že aspoň pár piesní vás oslovilo. Ak sa vám tento článok páčil, dajte 1+. Budem rada za každé povzbudenie, follow, ale, ako obyčajne, hlavne dajte o sebe vedieť v podobe komentára. Ja viem, že o to žiadam vždy, no skrášľuje mi to deň a pomáha rásť :) Ešte raz veľká vďaka dievčatám: Kate aj Kim Lule a aj Dombabas, pretože som jej odpovede dostala, už keď som bola na konci článku (ale neboj, nie sú na zmar a možno bude budúci venovaný len tebe :D) Google + a bloglovin vás, ako vždy, navedú na aktuálne články. Zatiaľ sa majte!

Ak by mal niekto záujem si sadnúť do horúceho kresla, stačí napísať do komentárov a nejak sa už dohodneme,
alebo na mail veronika1717@gmail.com. Teším sa na vás!

 Vaša priateľka Viallen
 

 

Menovky: ,