Prečo mi už rasisti lezú na nervy...

Pomiešam si šálku čaju a pochmúrne vzdychnem: "Podobné sťažnosti ma už nezaujímajú. Máš pre mňa niečo zaujímavejšie?"
"Veď ja za nič nemôžem!" ohradil sa na mňa, akoby som mu povedala najväčšiu urážku jeho života.
Skrivím pery, ale potom sa pohodlne usadím v kresle, aby sa náš rozhovor mohol začať celkom odznova.
"Bol to totálne otrasný deň! Najprv zlá známka v škole, potom ma matka takmer zabije.Nemôžeš mi povedať, že je všetko iba moja chyba!"
"Nie," povedala som pokojne. "Človek, čo sa nepričiní o svoj život, len ťažko môže tvrdiť, že je niečo jeho chyba. Tí môžu len znášať omyli iných..."

 Ja som makal celý život a čo z toho mám... Dostáva dvakrát toľko peňazí, ako ja...Mne nikto nikdy zadarmo nič nedá!

Tiež už vás unavuje poslúchať tie isté sťažnosti stále dookola? Neustále obviňujeme niekoho iného. Za zlé známky môžu učitelia. Neprekonateľnú smolu mačka, čo sa mi drzo prehnala cez cestu. A prácu dostávajú krásky s veľkým výstrihom. A ty? Kde v tomto svete máš miesto? Koľko toho máš na rukách? Spravil si dnes niečo, pre to aby bol tvoj svet lepší?
Zakaždým, keď príde starká musím si vypočuť prednes, ako za všetko, čo sa deje v tomto štáte môžu cigáni. Už ma celkovo nebavia ľudia, ktorí každého len odsudzujú. A nemyslím teda len rasistov...
Chápem, proste s nimi majú zlé skúsenosti. My snáď nie? Ale zas prečo sme zrazu všetci rovnakí alebo príliš rozdielni? Kde teda človek má ten zlatý stred?
Predsudky tu boli a vždy budú. Ľudia sa s nimi snažia bojovať, moderná civilizácia to podporuje, no mám pocit, že to bude boj, ktorý budeme zvádzať ešte na sklonku vekov...
Kto nám ale dal právo súdiť iných ľudí? Človek by ma byť tolerantný. Áno, všetko má svoje zdravé hranice, ale prečo potom len sedí doma a frfle? Myslíte si, že hlas jednotlivca nemá žiadnu hodnotu? Nemá. Nie, keď si to povie ďalších desaťtisíc ľudí...
Ak budeme len večne frflať na iných, nič tým nedosiahneme. To je také ťažké otvoriť oči a pozrieť si svet okolo seba? Ak už nemienite dozerať na životy iných ľudí, zhodnoťte aspoň ten svoj! Pretože jediná osoba, ktorá niečo zmôže, ste vy!


Aký je váš názor na rómsku tematiku? Súdite ľudí podľa vzhľadu? Riadite sa prvým úsudkom?
Ste tolerantní? Čo hovoríte na predsudky? Tiež vás otravujú ľudia, čo sa len sťažujú, ale so svojim životom nič nerobia alebo občas patríte k nim? 
Mrzí ma, že dneska len tak krátko, nejak nie som vo svojej koži. Veľa vecí sa kazí a ja si musím v škole dávať pozor. Som šťastná, ak ste si článok prečítali. Ak chcete vedieť, čo je na blogu aktuálne, nezabudnite na môj google+ či bloglovin. Hádam sa páčilo. Ak áno, môže dať 1+. Poteší každé povzbudenie, no to najkrajšie, čo pre mňa môžte urobiť, je ako vždy sa ozvať komentárom :) Teším sa na vaše reakcie a pekný zvyšok dňa.
Vaša unavená Viallen :)

Menovky: