Rachel Hartman-­ Serafína: Skrytá tvár

„Kto chce pochopiť hudbu, nepotrebuje ani tak sluch, ako srdce.“ (Titus Livius)
 
Myslím si, že náš druh ešte nevyspel natoľko, aby o sebe mohol tvrdiť, že vie všetko. Stále je tu  veľa nevyriešených záhad, zvláštne objavy a incidenty, ktoré nútia ľudí, ako ja, zamýšľať sa nad tým, či existuje niečo viac. Tajuplný svet od Rachel Hartmanovej  toto všetko ponúka. Krehučký mier medzi ľuďmi a drakmi sa začína rúcať ako domček postavený z karát a Serafína už nebude jediná, čo musí odhaliť svoju skrytú tvár

Viac sa dozviete v celom článku 
Na začiatku je to celkom zmätok.
Kniha vás nechá vpadnúť rovno do dňa Serafíinho narodenia.  Zo všade na vás nečakane vyskakujú neznáme pojmy, názvy krajín, svätých,  ich jazykov a ani neviete ako, stojíte na nádvorí o dvadsať rokov pozdejšie a matne si uvedomujete, čo sa vlastne robí. Hold, to je cena, ktorú musíte prijať, ak si chcete prečítať naozaj kvalitne spracovanú fantasy. A to je niečo s čím by som dokázala žiť... 
Pre mňa, osobne, bola aj tak najhoršia črta Serafíninej osobnosti­ záľuba v hudbe. Pri mojom totálnom hudobnom antitalente som si občas neškrtla ani pri názvoch hudobných nástrojov . Našťastie, autorka asi predpokladala, že nie všetci sme začínajú konzervatoristi, preto vzadu, rovnako, ako u Paoliniho Odkaze dračích jazdcov, nájdete rôzne vysvetlivky, zoznamy postáv, sviatkov a kráľovstiev.
Neviem, ako u vás, ale u mňa v deväťdesiatich percentách vyhráva lenivosť . Čo znamená, že sa radšej zvyšok deja budem modliť, aby som to po čase pochopila, ako si to mám ísť pozrieť...



Knihy má jedno veľké plus­ drží sa ďalej od všetkých klišé. Príbeh sa točí okolo vyšetrovania smrti princa Rufusa . Blížiacim sa výročím vzájomnej dohody drakov a ľudí vzrastá napätie.
Áno, dohoda. Bola to len ilúzia naivných? Ako možno udržiavať mier s beštiami, ktoré sú v jednom okamihu ľuďmi, a druhým vám už trhajú hlavy od tiel? Lenže, čo keď sa priklonením ku každej strane stratíte niekoho, na kom vám veľmi záleží? Jediná Serafiína možnosť zachovať svoj svet je spolupráca s nezvyčajne vnímavým kapitánom Kráľovskej gardy Lucianom Kiggsom. Ale ako teraz bude chrániť svoje vlastné nebezpečné tajomstvo?

Táto kniha ma donútila urobiť niečo, čo sa mi dávno nestalo. Milovať hlavnú postavu. Prečo? Pretože nie je dokonalá. Klame a podvádza pre vlastné záujmy. Úprimnosť je luxus, aký si ona nemôže dovoliť. Život sa s ňou nehral a až príliš dobre si uvedomuje, že stať sa milou a priateľskou môže, až jej tajomstvo bude v bezpečí. Čo som považovala za dosť kruté, keďže Serafína vo svojej podstate je veľmi nežná a láskavá žena.
 

„V hlave mi zneli jeho slová, ktoré mi povedal iba pred dvoma týždňami, toho dňa, keď som odchádzala k dvoru: Za nijakých okolností nesmieš na seba upútať pozornosť. Keď už nebudeš myslieť na vlastné bezpečie, tak si aspoň uvedom, čo by som stratil ja!“

V knihe nie sú nejaké veľké zvraty. Celkovo je to veľmi pohodové dielo vhodné na dlhé večery. Autorka vás malými logickými krôčikmi vedie po príbehu a až na konci pochopíte, čo to vlastne znamená ticho pred búrkou. Šokujúce odhalenia a vír boju­ na to sa oplatilo počkať.
Ak som vás doteraz nenalákala, mám pre vás ešte jednu dobrú správu. Romantika je n
a bode mrazu. Žiadne uvrešťané dievčatká, čo sa bez chlapa ani nepohnú. Nie, len krv, zuby a plamenný dych...

http://www.citaj.to/index.php/recenzie/recenzie-knih/item/806-seraf%C3%ADna-skryt%C3%A1-tv%C3%A1rČítali ste už túto knihu? Prečítali by ste si ju? Aký je náš názor na ňu? Vyhľadávate lit s dračou tematikou či je pre vás skôr netypická? Recenzia bola písaná pre Čítaj.to

Tak, to by bolo ďalšia malá recenzia. Hádam sa vám páčila. Ak áno,môžte mi dať +1 alebo zanechať nejaký názor a komentík. Môžete prejsť aj na môj bloglovin, kde budete mať vždy aktuálny prehľad o článkoch. Som rada, že ste tu boli a hádam sa opäť stretneme. Čau-čau!

A nezabúdajte, že do konca apríla máte možnosť sa prihlásiť do projektu
5 dôvodov prečo 
Vaša Viallen

Menovky: , , , ,