Suzanne Collins | Hunger games (recenzia)



"Úspešné Hladové hry a nech vás vždy sprevádza šťastina."
 
Aj keď sa to nezdá, ľudí spája nenávisť…
Myšlienka,ktorá vnikla počas pozerania televíznej šou nakoniec vôbec nie je taká nereálna. Katniss žije v nie veľmi vzdialenej budúcnosti. Zajtrajší deň sa javí, ako neistá udalosť, hlavne, keď sa opäť blíži obdobie hier. Sídlo si pripomína starú zradu, kde každý okres musí obetovať jedno dievča a jedného chlapca do osemnásteho roku. V deň Hladných hier, však,vyberú jej len jedenásť ročnú sestru a Katniss si spečatí hru so samotnou Smrťou.
Viac v celom článku...

"Tu je moja rada: Pokúste sa prežiť."
Je mi jasné, prečo sa kniha stala takým hitom...
Má všetko to, čo sa mladým páči: násilie, zbrane, úžasnú dievčenskú hrdinku, napätie- a pre tých reflexívnejších, príbeh, ktorý stojí za zamyslenie.
Úvod knihy je celkom nudný. Hah, dobre. Po tom, čo som tu pred chvíľou povedala je to trochu divné, ale je to tak.... Zoznamujete sa s ošumelým prostredím. Spôsobom života a Katnissinou rodinou.
Aj keď je kniha zasadená v budúcnosti, len ťažko som si dokázala prestaviť viac stredovekú dedinku. A do toho slová, ako: telka, televízne prijímače, obrazovka, počítače…Bolo dosť divné. A to mi, popravde, robilo problém celú dobu.

"Uvedomila som si, že len jedna osoba bude nenávratne zničená, ak Peeta zomrie. Ja."

Hrdinka sa mi na prvý pohľad páčila. Žiadne milostné trojuholníky. (Aj keď mi niektorí budú oponovať. Hlavne po prečítaní ďalších dielov) Silná žena, ktorá vie, čo chce, a ako to dostať. Oddaná rodine a priateľom. Preto aj skončila medzi literárnymi hrdinkami, ktoré si veľmi vážim. 
(Súvisiaci článok: Súboj hrdiniek- Najhoršia literárna „Hermiona“)-čoskoro 
Spôsob života aj všetko, čo sa deje v dvanástom kraji ju nejako ovplyvnilo. Oproti Eóne (kniha Posledný zaklínač drakov) má svoje základy už v minulosti a to je niečo, čo oceňujem. O to viac vám celá táto séria príde živá- a pravdepodobná. 

"Svoje city vždy premietam do svojej práce. Takto nezraním nikoho iného, len seba"
Prítomný čas mi v knihách nebýva veľmi po srsti. Tu sa priznám, že som ho dlho ani neodhalila. Bolo to veľmi zaujímavé sledovať dve rôzne skupiny ľudí. Na hodinách etickej výchovy sa táto kniha stala predmetom vášnivej diskusie. Kto nečítal, vrelo odporúčam. Ak ste až príliš lenivý na knihy, tak si pozrite aspoň filmy-ale neviete, o čo prichádzate...

Súvisiace články:
Recenzia filmu Hunger games 2-Vražedná pomsta
Fantasy a Sci-fi 2013 moja top 10!
Máte radi sériu Hunger games? Čítali ste všetky knihy?
 Kniha alebo film? Ktorý/á je váš/a obľúbená? 
Príde vám Katnissin svet až tak neprevdepodobný, alebo naopak?
Aký je váš názor na Katniss? Máte milovanú postavu?

Menovky: , , , ,