Moc môjho mena| Project about me

1. Jména - Tvoje jméno, jak by ses chtěl jmenovat, jaké jméno se ti líbí, jaké jméno chceš dát svým dětem…
Projekt od Lillen A. Blake- otázky aj originálnu ikonku nájdete TU

Meno: Pod ľudským menom ju kúsok národa pozná, ako Veroniku. Pre tých ostatných asi ani neexistuje, ale tu na blogu ju ešte vždy môžu spoznať, ako Magicforever- a po novom, ako Viallen.
Hovorí sa, že mená majú veľkú moc. Či už na to veríte, alebo nie, podľa mňa, to má niečo do seba...
Mená vraj majú veľkú moc. Už od narodenie nám určujú kam pôjdeme, akým smerom sa vydáme. To, kde skončíme. Dokonca formujú našu osobnosť. (S tým posledným súhlasím.)
Každý má, podľa mňa, nárok na výber vlastného mena. Pretože meno, či to chceme alebo nie, je súčasťou nášho ja. Čím by ste boli keby ste sa nevedeli pomenovať?

Môj záujem o mená vzrástol skôr potom, ako som začala písať poviedky. Ten prvotný impulz, keď zasadnete za počítač, máte v hlave presne premyslenú postavu, lenže teraz jej treba vybrať meno.
Priznám, že na toto som puntičkárka. Prehľadávam v kalendári, vymýšľam vlastné kombinácie, pretože ako náhle už má meno, nejde ho zmeniť. Nie pre mňa. Zrazu stojí priamo pred mojimi očami, presne taký, aký je- v plnej paráde. Dýcha, usmieva sa. Stáva sa niečím skutočným!
Viac ma fascinujú zahraničné mená. Hlavne po tom, čo som strávila v jednej triede s ďalšími dvoma Veronikami a troma Miškami. (Ľudia, svetu chýba fantázia, alebo všetci máme rovnaký vkus!) Zas aj tu, pre mňa, platí všetko s mierov. Nedokázala by som dať svojim deťom meno Šehrezáda, Onur, ani podobné výmysly z telenoviel a kreslených seriálov! Veď to decko s tým musí žiť ďalších osemnásť rokov, ak sa dá potom premenovať! Pamätáte sa, ako som spomínala v článku Prečo nosia ľudia značky? (Tu bude čoskoro) ženu, čo pomenovala svoje deti po obchodných značkách Dolce a druhé Gabana?
Ak je teda vesmír hocijako naklonený menám, som rada za to svoje- "prinášajúca víťaztvo". Doteraz som tú športku nevyhrala! (Hádam si ale nemyslí, že kvôli tomu budem podávať žreby? Že nie?)
Aké mena sa páčia vám? Máte radi to svoje?
Myslíte si, že mená majú niečo spoločné s našim osudom, osobnosťou?
Zohrávajú veľkú úlohu v našom živote?
Vaša Viallen

Menovky: , ,